Det här med telefoner...

I höstas var jag på ett synnerligen trevligt kalas för en fantastisk kvinna som råkade fylla.... vuxen.
DÅ gick remmen till min lilla partyväska sönder och partyväska, mobil och glasögon drattade brutalt rakt ner i det klinkrade golvet.
Men det blev bara en liten spricka på baksidan av mobilen.
Glasögonen klarade sig...
HUR man nu, om man är normalt funtad, kan designa en mobil med GLASBAKSIDA...

Nåja... det var bara en liiiten spricka... den fungerade och det var ingen fara. 
Har sedan dess tejpat den lilla sprickan  med diverse dekorativa tejpalternativ och det har fungerat utmärkt.

Så.. häromveckan... SLANT den ur handen...
Landade pladask med baksidan ner....
När jag plockade upp den och vände på den ... mjaa... det var ett under att den inte föll isär i molekyler . 
Men jag tejpade det som var sprucket, krossat, INTE HELT. 
Med andra ord HELA BAKSIDAN....

Nåja... den var fortfarande fungerande... fast.. numera sätter larmet igång lite när det vill ... oavsett om det finns något larm inställt kl 4 på morgonen så larmar den..
Och ringsignaler och andra signaler varierar lite efter telefonens humör...

MEN.. det går fortfarande att ringa och sms:a på den så.. DEN FUNGERAR FORTFARANDE!

Så... ikväll... var jag iväg på en mammabefrämjande åtgärd....
(drack en skvätt alkohol, pratade strunt och skrattade med underbart sällskap)
Kom hem och insåg att jag behövde "Pudra näsan"...
Ska precis slå ner röven när jag hör ett "Plums"...
Inser att det är telefonen...
(som var i bakfickan på jeansen) som landat i toan...
Inom tidsrymden av ett hjärtslag..

RYCKER jag den från vattendöden och seriös drunkning...

Och med lätt hysteriska skakningar och  steriliserande gnuggningar av handservetter återbringar jag den till sanitär användning.

Av detta drar jag EN slutsats....
UNIVERSUM... talar till mig...

Högre makter försöker DESPERAT tala om för mig att det är dax nu...
DAX att byta telefon...

Dax att byta till den där vattentäta, okrossbara, FANTASTISKT tåliga mobiltelefonen som...
 inte finns....

Förutom i reklamen...

Men... ÄN SÅ LÄNGE FUNGERAR DEN JAG HAR... 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....