Skam den som ger sig.

Hade ingen bra dag i morse.
Vaknade och mådde lite kymigt.
Det är sprutdag idag och jag brukar må lite sådär innan det sätter sig.
Ärligt talat kände jag mig ganska nere och tyckte nog ganska synd om mig själv.

Men efter lite kaffe (ganska mycket) kändes det lite bättre men inte på topp i alla fall.
Blåsigt, kallt och BEDRÖVLIGT faktiskt.

Var upp till lilla mamman en sväng.
Kliver in och DÄR STÅR DE!!!!!!!!!!!!!!!
Ett par prickiga skor...........
Söta som karameller :)
Ja jag vet.. Fåfängt och en aning fånigt kanske men SOLEN bröt fram.

Det tog väl sisådär en hundradels sekund så hade jag hoppat ur skor och strumpor och glidit ner i dessa söta små Bop-bop-i-doo-SKOR..

Ett litet moln på min himmel bara.
De små underbaringarna vill inte riktigt sitta fast på mina fötter....
Tog en tur in till skoaffären och provade ett par mindre...
Men det blev inte heller riktigt bra för då kläms mina tår ut som ur en tårtsprits... FULT....
Terroriserade personalen och fick massor med tips och råd.
Provade med silikonsula och hälgrepp och .... Näeeee... de glappar fortfarande.
I och för sig bara när jag går men jag har då baske mig inte tänkt sitta på en barstol och vippa med dem.
Nää de här ska jag NJUTA av.

Jag tror att jag har fått reumatismförändringar på mina fötter...
För på tiden då det begav sig, ja när man var en aaaaning yngre..
Då trippade man, i alla fall jag, omkring i pumps jämt..(ja nu pratar vi LÄÄÄÄNGE sen.)
Undrar om mina fötter kanske var lite knubbigare eller mjukare då.. så de liksom flöt ut mer i skon. Sögs fast liksom.
För DÅ satt de minsatt fast även om man tog sig en ordentlig svängom på logdans.
Men inte nu!!!
Eller så kanske det är för att jag är singel nu... blir liksom en Askunge-effekt på det hela..
Ha..! Det kan vi ju bara glömma!
De HÄR skorna ska banne mig inte tappas!
Inte ens för en prins.

NÄÄÄ... på måndag tar jag dem till en skomakare.
Det ska snyggt och diskret monteras dit en liten snygg rem.
För de här raringarna ska det trippas runt i MYCKET!!!
Och får jag de bara att sitta fast på fötterna kan de MYCKET väl tänkas att de får följa med på både en och två danser i sommar. :)

Ska faktiskt ta och hälla upp ett bad... har en liten skvätt vin som ska få följa med till badet.
Och om jag inte har fel har jag lite choklad med...
Hmmm... lite nagellack på tårna.. mmmmm lika bra att börja fila på BEACH 2012.
Det är ju inte gjort i en handvändning nu för tiden. De kräver lite jobb för att se piffig ut.
Få se.. Mars nu.. Mjaa... om jag börjar lite nu så blir det inte så pjåkigt.
Skam den som ger sig :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...