Minutmiljonär...

Jag känner mig rik lite nu och då.
När kroppen är med mig och jag kan gräva en rabatt.
När fingrarna inte har ett eget liv utan jag kan sy. Eller pillra med pärlor. Eller hålla i pennan/penseln så jag kan rita och måla. DÅ känner jag mig rik och vansinnigt lyckligt lottat.
Det är en liten annan känsla än när det bara går ont.
När jag lyckas släpa iväg min kinkiga kropp och jobba fast hela kroppen skriker AJ!
Då är jag bara ARG! Adrenalin med en skvätt ilska är en grymt underskattad drog för smärtstillande.

Igår eftermiddag kanske jag skulle ha känt mig lite lyxig.. har lägenhet med strandtomt upptäckte jag.
De drenerade visserligen MIN sida i somras. Men grannen ville inte ha sin gräsmatta förstörd så de vägrade dreneringsdike. Så allt vatten från dem... rinner in till mig.
Spenderade kvällen med att fundera ut HEMSKA planer för hur jag skulle skriva till mitt "kära" bostadsbolag och lägga fram mitt ärende utan att det skulle låta som ett förtäckt mordhot.

Idag var det ju lite svalare så "polen" har runnit undan.
Tur för mig... otur för kvällstidningarna. Kunde ha blivit en riktigt Piffig rubrik.

KVINNA
blev
GALEN
på vattnet.
MORD
var hon för snäll för.
DIKET DE GRÄVDE
fungerade.

Nåja.
Annars är väl livet lite som det är.
Lönen landade på kontot i morse.....
Tittade på kontot på banken...
- Oh... PRECCCIOUS....Mmmm... MÅÅÅÅNGA SLANTAR... :D.
HI hi Hi hI.... Åh... kan köpa skor, och tröja och kanske... men då JAAAAAAAAAAA vill ha...
Fantasin skenade och jag kände mig VANSINNIGT rik....
Betalade räkningar.....
ALACAZAAAAAM!!!!!
:(... BORTA...
KABRAAAAK... tillbaka i verkligheten.
Det blir ett par nya stövlar till lilla gumman. Hon har växt ur sina.
SÅ.. det var månadens lyx i korthet.
Men det gör inte så mycket :) för vi ska upp till kära släkten och fira påsk.
DET är riktig lyx och rikedom.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...