Att andas...

Jag har så lätt för att bita ihop tänderna. 
Det är den VRÅNGA kvinnan i mig. 
Jag kan inte låta bli. 
Tror att det bara är så jag är ihopsatt. 
OM det inte går på ett sätt.... MÅSTE det finnas ett annat sätt.
Det gäller bara att klura ut VILKET.
Den här inställningen kan ju ibland göra så att jag har lite svårt att släppa saker.
Jag står där och grunnar och grunnar...slår pannan blodig i försöken att komma på VAR jag gör fel och HUR det egentligen fungerar..
Så jag försöker och när jag misslyckas biter jag ihop tänderna och försöker igen.. och igen...
Om det inte går då... DÅ BITER JAG IHOP TÄNDERNA... tar till ilskan och ..... 
Nio gånger av 10 funkar det. Oftast innan jag behöver ta till ilskan.
Det är den där tionde gången som jag har lite svårt att släppa. 
Fast jag fått till det nio gånger så kan jag inte låta bli..jag grunnar i bakhuvudet...skaver lite..det blir lite som den dammiga lampan som är så BESVÄRLIG att damma av för att man måste ha stegen och skruva ner HELA lampan och så måste man ha någon som hjälper att ta emot för att man inte ska ........ JA... NI VET!!!!!
Sådär IRRITERANDE.

Nu har jag kommit till en vändning.
Kroppsligt och mentalt har jag varit i källarförrådet och harvat.
Har fått börja tänka om.
Städar ut förråd både här och där.:D
Lär mig att slappna av och rensa bort.
FÖR:
När det kommer till kritan.....
Vad spelar det för roll.. egentligen...
Om sådär en hundra år....

Är det för att man är stocha så Jantelagen skvalpar runt i mina gener och säger:
-joomenvisst gick det NIO gånger men ska det vara så svårt att fixa den tionde då?????
-Ääär det säkert att du verkligen försökte då?

Och nu pratar jag INTE om min projektslogan (MEN hur svårt kan det VA?) Den är för rehabilitering och nöje :)
SÅ nu blåser det nya snålvindar runt mina knutar :D.

Ta bara idag.
Sov som en kratta inatt. 
Flyttade på morgonkvisten ner i soffan eftersom jag gav upp försöken att sova.
Efter lite stök somnade jag om.. skulle bara "lura" en liiiiten stund.
Vaknade HALV TOLV....!!!!!!!

BRUKADE reagera:
Irriterande!!!!! STRESS!!!! SOVA HELA DAGEN SÅDÄR!!!! Tänk va jag skulle ha hunnit göra OM jag inte SOVIT bort hela dan sådär...... 
(gnäll, gnäll, förebråelser på äkta "MEN hur KAN du"-maner)
TYPISKT prestationsångest och må dåligt för att jag ändå är hemma och "slarvar" hela dagarna...
För jag är ju inte "typ" sjuk eller så.....

IDAG:
Konstaterade jag att det var för sent för frukost.... 
Jodå.. en aaaning irriterad för att jag sovit för länge (hade ju planerat lite idag)
Gjorde mig en monsterbrunch med youghurt, ägg, skinka, mackor och SAAALTGURKA :D :D
Och till det en stor termos kaffe!!! 
Sippar fortfarande på en kopp.

Men ingen stress.
För... vet ni... Dygnet har ju 24 timmar. 
Det har det hur jag än gör. 
Sen HUR och NÄR jag lägger att-göra-tid och sov-tid...
SPELA ROLL!!!!!!
I några dagar till disponerar jag min tid hur jag vill.
Sen blir det vardag och jag checkar in på smärtrehab och börjar min väg uppför den trappan.

Så alla mina vänner. 
Förena er med mig..... 
Drick en stor klunk kaffe....
Låt ringfinger möta tumme....
KÄNN lugnet.....
Svälj kaffet......
Och hööör  djupt i ert inre....
Aaaaoooooooommmmmmm........




NÄ nu ska jag dricka upp det sista av mitt "morgonkaffe" och börja greja lite.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...