Den EXTREMT positiva biten.

Snön ligger Vit och Gnistrande i Drivor runt huset.
Himlen är sådär lysande BLÅ som den bara kan bli när solen skiner på snön.
Det är lagom kallt. - 10.
Det blåser inte så mycket.

Glad i hågen pälsade vi... (JAG) på oss för att poa på lite.
DVS skotta fram lite allt möjligt som drivit igen och snöat över.
Soptunnor.. vedbod... växthus.

B tog vedbod/verkstad och soptunnorna medan jag tog mig an växthuset.

Det är väl då självaste att man ska ha så korta ben!!!
Bitvis var det Rumpdjupt.
Nåja.. fram kom jag med spaden och insåg att det kanske var lite mer än som synts..igen.

På sommaren drömmer jag ibland om att kanske skulle det vara trevligt om man hade ett växthus som var högre i tak...
Nästan ett som man ser på film... som ett riktigt litet HUS.
Kanske ett större... eller ett till...
Ooooohh.. va mycket skoj man skulle kunna prova odla då.

Men nu i verklighetens bistra ljus inser jag..
HUR I HELA FRIDENS DAR HADE JAG TÄNKT NÅ UPP TILL DET TAKET!?
Och den här årstiden kan jag säga att sju meter växthustak är aaaalldeles tillräckligt stort för lilla mig att sopa, skrapa, skotta bort .
Ja. nu ska jag väl inte ta i.
Jag skottade bort vid dörren. Men det hade drivit igen upp till handtaget igen.

Så då blir det till att ta till det där klämkäcka igen.

*Jag TYCKER det är mysigt med snö.
Mycket snö.. inte bara nåt skräp på backen så allt under fryser sönder.

*Jag ÄLSKAR att bo här uppe..
Här där spindlarna är hanterbart små och fästingarna få.

*Det GÖR inget att backen inte tinar förrän i Juni..
Det är åtminstone ljust och gräset växer inte så fort.

Och va spelar det för roll om det viner omkring snö så det sticker i ögonen och tårarna fryser fast på kinderna.
Det finns ju skoterglasögon av en anledning.
Bara man har varma vantar och inte fryser om fötterna.
Att man sen är så påpälsad så man får barndoms-michelin-minnen..
Va gör väl det!
Nu har jag ju fyllt 50 så då ska det väl vända snart.
Jag ser ju på alla dem som är pensionärer.
De skuttar runt och har fullt upp. Pigga som attan.
Det ser jag fram emot.

Och slutligen.
HUR ska man kunna vara negativ när man ser sig omkring och det ser ut såhär.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...