Det är väl då SJÄLVASTE!!!!!! GAAAAAAHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!

Är inte riktigt i form än efter förkylningen.
Lite picklig.
SÅ.. jag hasar runt och distraherar mig.
Jag målar lite.. eller ritar kanske eftersom jag grejjar med kol och torrpastell.
För det kan jag sudda och korrigera när mina lätt skakiga fingrar inte riktigt vill som jag vill.

Så.. allt bra...

Grejjade för närvarande med ett vintermotiv från byn...
Var ganska nöjd och skulle bara fixa till lite detaljer med snön...
Fick inte riktigt till det med kolen så jag blev lite på
"MEN HUR SVÅRT SKA DET VAAAA"-humör och plockade fram akrylfärgen...
Till att börja med gick det riktigt bra.
Snön hamnade där jag ville och allt var gott...
Så skulle jag bara fixa till snökanten på muren..
OJ.. hoppsan... blev lite skakigt.. fixar det..
Hmm.... aj då....
MEEEN...



Nähä...
Jag skulle NÖDVÄNDIGT vara där med akryl.. med mina stela, SKACKLIGA fingrar...
SÅKLART!!!! AAARRRRGGGHHHHHH!!!!!!
KLAAAANT#¤**£$!!!

BEHÄRSKADE mig från att göra konfetti av alltihop!

Snodde i ilskan på mig kläderna och gick en sväng.
Svängde förbi motivet i fråga och provade knäppa en ny bild UTAN den förpipplade SNÖN.
Men.. nä.. det blev inte samma sak.
Inte samma ljus och färger och .. nää...

Vände för att gå hem igen.
Lugnare.
Tills det började spöregna...

Nu ligger de blöta kläderna i tvättmaskin.
Jag är torr, har druckit en mugg kaffe.
Insett att Universum inte riktigt är med mig idag..
Så jag tänker dricka en mugg till och pilla med ett annat motiv.

Och sen.. när jag är klar med det...
DÅ. Ska jag börja från BÖRJAN.. GÖRA OM, GÖRA RÄTT..
Och den nuvarande bilden... Den tänker jag tända morgonbrasan i spisen med imorgon.
SÅDESÅ!!!



Nästa gång... Då... då ska den här bilden ner i kol...BARA kol... kanske lite torrpastell men.. INGEN AKRYL..
OM det inte råkar vara så att jag har en VÄLDIGT stadig dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...