Inte för att jag blir vrång och envis på något sätt....

Har haft ett par dagar med fint väder och trevligt besök.
På fredagen for vi till närmsta sjö och skulle bara mysfiska lite.

Jag satte på den finaste, gulligaste lilla gummifisk jag hade och provade lite.
Joodå.. jag fick upp en liiiiten liten aborre (15cm) och blev lite taggad.. finns det en liten så finns det nog en stoor :D

Står där.. nöjd med lilla gummifiskens prestation när det plötsligt, ur vassen, kommer en gädda.
Uungefär 30 cm lång, för att inte ta i för mycket,och slukar min lilla gummifisk.
Jag rycker till och får nääästan upp den på land.
Den biter av linan och försvinner med drag och allt!!!!
NEJ NU ¤#***!!!!!
MIN GUMMIFISK!!!!!
Lätt irriterat travar jag tillbaka till de andra.
ROTAR igenom min blygsamma fiskelåda för att hitta en ståltafs och något ELAKT att sätta på för NU SKA GÄDD¤¤**-n UPP!!
Min morbror förstod min frustration och bistod snabbt med en ståltafs och ett sån där krokgrej.. snabbkoppling-bra att ha-sak.
3 gånger... TRE gånger hade jag NÄSTAN upp den förb... tjyven på land.
JA jag ger mig den på att det var samma eländiga gädda...
Men.. nej.. jag fick inte upp den så jag kunde sprätta upp den slemmiga slyngeln.
Jag ville ju ha tillbaka mitt drag!
Jag är lite rädd om det jag har så jag vadade ut och hämtade en jigg när jag hade slängt fast i en stock.
Det var djupare än det såg ut att var men jag blev inte "obekvämt" blöt.
(enda gången jag har haft tillräckligt långa ben)
Nåja...tog ändå med den blygsamma fångsten hem för att skämma bort lilla kissekatten med färsk fisk.
Det kan ju vara trevligt med ett alternativ till mössen som hon knaprar på titt och tätt.
På lördag morgon släntrade katten in.
Förväntansfull tog jag fram fisken.. serverade den ute på gräsmattan så att hon skulle kunna slabba på som hon ville.
Kissekatten snusade kräset på fisken...
Tittade på mig...
Snusade...
Fnös lite och gick...
Så nu ligger "storfångsten" på kasa...
Nästa gång Kissekatten vill ha något färskt får hon fånga det själv!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...