Fru KlokOchVis - Fröken JagVillAaaallt

Igår kom min Romantiske Man hem med en present.
TJUGOFEM KILO MURBRUK!!!!!
(jag har ett litet murprojekt på gång :D )
MEN det regnade mest hela dagen och jag var INTE i form.
Rastlös som bara den och krypvärk som gick mig på hjärnan HELA dagen igår.
Lyckades tvätta ett par maskiner med tvätt men sen blev det inte mer vettigt.

IDAG
Älsklingen puttar i mig och frågar om jag vill ha kaffet i köket istället för på sängkanten.
Slår upp ögonen och gör den vanliga Vad-funkar-i-kroppen-idag-kollen.
Handleder - joodå
Fingrar - njaa...
Axlar - kunde DEFINITIVT vara värre.
Ytterområdena (resten av kroppen) - HELT klart användbart.
Och SOLEN skiner... ser ut att bli varmt och fint.. stabilt...

Whiiiiiiii..............................
GENAST får jag en LÄTT personlighetsklyvning.
Men KlokOchVis lyckas trycka till mitt alterego, SATTE sig på henne och sa strängt LUGN!!!

Det var Lugna Frun som åt frukost med Älsklingen.
Sansat la jag fram aktivitetsförslag som var anpassade till kropp och förstånd.

Sen for Mitt Livs förståndiga broms på jobbet.....

Ja.. vad finns att säga.. Hon har inte gett sig än.. Fru KlokOchVis...
Hon lägger fortfarande fram både förståndiga och kloka invändningar men....
Ja... jooo... jag hör henne fortfarande men.. den där andra... Fröken JagVillAaaaallt..
Hon låter högre och Högre... och ROLIGARE..
" Ooooohhh.... NUUUUU Nu när kroppen fungerar...
Dåååå då kan vi Grejja i växthuset..
Gräva lite hål till de nya buskarna..
Mura lite.. kanske klippa gräset...(Lika bra att passa på)
Rensa rabatter.. Leta flera fina stenar...
Kanske mura lite till... (man vet aldrig.. det kanske behövs)
skutta tomten runt och se om jag hittar ett bättre ställe för den fina soffan med båge..
Köra ut lite kompostjord till hallonplantorna...
Kanske några skottkärror till "jämna-ut-svackan-projektet" vid lärken...
SEN kan jag dricka tiokaffe.... för det är ju viktigt med lite paus och vila.
EFTER det kan jag ....... grejja... GREJJA... GREEEEEJJJJJJA.

Fast.. det skulle ju vara bra att ha nåt gott att knapra på....
Så efter lunch kan jag ju slänga ihop lite muffins medan jag vårstädar ALLA skåp i köket.
Så kan jag putsa fönstren... medan muffinsen gräddas och svalnar...
(JAA... mitt alterego har VISSA problem med tidsperspektivet)
Sola benen och läsa bok, knapra muffins... (vilan ni vet)
DÅÅÅÅ då har jag tid sen att duscha, slinka in i nåt avslappnat snyggt och vispa ihop en 3-rätters middag lagom tills Lilla Gubben kommer hem.
DET ÄR LIIIIKA BRA ATT PASSA PÅ... Man vet Aaaaldrig när kroppen är i Grejjaform nästa gång..
VARFÖR vara sådär Tråååkigt förståndig...??
IIIIIngen kommer ihåg en fegis...
YoLo...    
Men... KOM IGEN NU DÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!

Fru KlokOchVis lägger in sitt Veto.
Klockan är TJUGO i ÅTTA.. på MORGONEN....!!!!
NUUUU lugnar du ner dig så kokar vi lite kaffe!
MEDAN du dricker kaffet kan vi TITTA på om vi KANSKE ska baka LITE muffins.
SEN ser.......

Tycker FORTFARANDE att Fröken J.V.A låter MYCKET roligare än Fru K.O.V....
Men jag dricker väl lite kaffe då.. mest för att det snart är färdigt... så kan jag väl titta på nåt recept då.
Men jag har INTE bestämt mig för att jag ska vara förståndig eller nåt sånt..
DET får vi minsann se... SEN.

Jag är SÅÅÅ behärskad...



 Och framförallt LUGN......


God Morgon På er :D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...