Åren som gått.....

NYTT ÅR.

Kanske skulle jag reflektera över de år som gått.

Första halvan av 2014
Bodde vi i lägenhet, jag och lilla dottern.
Inget fel med det. Jag trivdes med lilla gräsmattan och kolonilotten.
OM något gick sönder var det bara att ringa. Inga problem.
BEHÄNDIGT om man är en aning picklig.
Så kom Sommaren...
Hela livet vändes upp och ner.. Jag träffade Mannen i mitt liv.
Det sa inte bara Klick..
Mer... "Kabooooooooom" !!!!
Innan året var slut var vi förlovade <3

Sommaren 2015
Bar det av. Vi flyttade till hus.
Frisk luft, sparsamt med asfalt, SKOGEN, i princip, runt knuten.
När vi väl landat... och knöddat in, stökat runt och sorterat om några gånger...
lägrade sig lugnet.
Tillfälligt....
I november samlade vi nära och kära och så blev vi Man och Hustru.
Va säger man..
Hur beskriver man Lycka??
Vi har blivit en ny familj..
Både jag och Maken blev med Bonusbarn.



2016 då?
Jaa... det hände väl inte så mycket.. om man ska jämföra.
Inget världsomvälvande.. vi bara landade i allt.
Vi blev med växthus..
Jag blev en liten aning... bara yttepyttelite... FRÖNÖRD..
Terroriserade familjen och alla inom hörhåll med växtrelaterade samtal..
Som:
-NU har gurkan börjat blomma igen :D
Paprikorna har knutit sig!! Auberginen är stickig :(
JAG tänkte rensa lite ogräs... haaaar någon lust att göra mig sällskap??
Iiiiiingen respons.. bara maken lyssnade, hjälpte till och gjorde det tunga lyften.

Nu har jag gjort klart för lilla dottern att hon inte nödvändigtvis behöver RENSA ogräs..
kanske bara sitta bredvid på en filt, med ritblock eller nåt och bara småprata lite medan jag rensar.
För.. allvarligt.. jag skulle säkert plocka ett litet ogräs där hon redan rensat...
Jag rensar ju om där jag själv rensat...

Men.. när allt började mogna och man kunde gå ut och hämta grönsakerna på gården...
Det uppskattades av alla i familjen. :D

Ofattbart lyxigt :D

Så stoppade vi om växthuset och allt skulle då gå i vintervila.
För NU skulle vi åka SKOTER och myyyysa och .......

Mjooo ... nog har vi åkt... lite.. men..
Inte är det MASSOR med snö inte.
Just idag är det minus 10 och det blåser ganska bra.
Inte någon stor lust att vara ute.

Och jag blir så IRRITERAD!!!!

Vi var ju och firade jul med Goa mammorna hos Svågern M och fam.
Började prata träning och Röra på sig med Svägerskan M..
OCH JAG BLEV SÅ INSPIRERAD!
Taggad som attan!
NU så.. skulle jag Minsann..
Och jag har börjat.. men.. kroppen vill inte riktigt vara med på noterna.
Blev ingen tur ut igår.. körde ett rörelsepass inne, bara för ATT.
Men..Idag SKA jag ut.
En liten sväng i alla fall.. Det får bli i skoteroverall, påpälsad som en knubbsäl..

I slutet av året tog vi farväl.
En underbar Ängel finns inte kvar hos oss längre.
Får en att tänka till....
Bli lite mer ödmjuk för det man har..

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


Ser fram mot ljusare dagar.
Soligare vårvinterdagar.
MER SNÖ!! eller..... mJA... JOOO... Det kan väl snöa hela januari.. så kan det vara soligt och laagom kallt i februari... halva mars...
Sen kan det få börja tina lite fint och i mitten på april.. DÅ kan det få vara snöfritt..
EEEEEeeeee inte det den BÄSTA planen..?!

Det tycker jag i alla fall.

Önskar alla lycka och ett underbart år..
det första av många.

Själv önskar jag "bara" att få fortsätta vara med min Familj :D <3














Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...