På de LÄTTA sidorna

Den vackra frosten har regnat bort.
Inte så kallt...plusgrader faktiskt.
Försöker tala om för min kropp att det faktiskt är BÄTTRE.
Den är inte riktigt överens med mig.
Tröttsamt när det växlar så fort.

Jag tycker det går bra, det är hanterbart och till och med inte så farligt...
Bara nåt litet irriterande i smärtväg.

En halvtimme senare kan axeln bestämma sig för att den INTE vill vara med...
Eller...
Nacken börjar dumma sig och det känns som huvudet ska trilla av vid hastiga rörelser.

IRRITERANDE!!

Men inte så mycket jag kan göra nåt åt...
Plockar fram en varm favorit...

Kokar litervis med te och stickar lite.
Försöker distrahera mig med att lära mig nåt LAGOM krångligt (läs STÄNKLÄTT) eftersom tålamodet blir lite ansträngt såna här dagar.
Sticka Flätor....
DET är ju lätt.....
DET är bara och.....


*MORR...gnissel... "men va F-n MENAR de????*


Slappnar av i käkarna........
Rör på de domnade fingrarna.....
Påminner mig själv om att jag INTE röker längre.....
Sippar lite te...
Tittar på Paolo som lagar gryta och bara...
Släpper det....
Konstaterar att det inte blir några Flätor JUST NU.
Jag kan ta det sen....
En annan dag...
En dag då jag kan terrorisera någon som KAN sticka..Som då får VISA mig handgripligen och LÄRA mig va LÄTT DET ÄR!!!!

Tänkte mig nåt sånt här....

När det nu är SÅÅÅÅÅ LÄTT...




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...