Nu så... när som helst... Snart...

Föredrog frosten...
Nu småblåser det... regn/snöar lite och är bara allmänt rått, kallt och fuktigt.
Inget jätteroligt väder att vara ute i när kroppen är lite vrång.

Var in på röntgen av axlar i dag så.. nu är det bara att vänta.

Eftersom jag blir vansinnigt och regelbundet bortskämd av Maken har jag ju som morgonrutin att titta på Tv4 morgon när Älsklingen väcker mig med kaffe på säng.
Det har ju i sin tur lett till att jag fått en liten favorit i Köket.se.
Där alla recept de lagar i ALLA matlagningsprogram finns tillgängliga osv.
Sitter och sippar lite kaffe och bläddrar bland recepten....
Joo...
Mycket gott...
MMmmmm.... Mycket som jag skulle vilja prova..
Har faktiskt köpt en Butternutpumpa just idag för att jag vill prova ett litet recept.
(fast det blir lite modifierat, jag tyckte inte om allt.. )
Medan jag bläddrar och suckar lite över rabarberpaj och äppeltartletter dränkta i egenkokt vaniljsås..
Blir jag lite konfunderad över Vissa recept...
Det känns lite som om de i ivern att Hitta-på-nåt-NYTT-innovativt-som-ingen-annan-kommit-på gått bort sig lite...
Som.. ja.. inte vet jag... men.. Råmjölkspannkaka.... Finns inte det redan?
Är det inte det som är.. ja... Kalvdans? kanske...???(*Hurv* och Ryyyys förövrigt..)

Fast.. va vet jag.. det kanske är något HELT annat när allt kommer omkring..

Provade göra gnocci häromveckan..
Har inte ätit de förut och förväntningarna var skyhöga.
Mjjaaa... jooo...det var ju gott.. men..
det smakade ju som kroppkakeskal.. som minikroppkaka utan fläsket i mitten.
Eller som de säger på tv.. Dekonstruerad kroppkaka.
Gott men inte något Halleluja-moment.
Ska jag göra det igen???
Mjaaa... njääää... inte riktigt värt jobbet tycker jag.
Då gör jag hellre RIKTIGA kroppkakor à la Mosters Recept.
(ska faktiskt försöka flörta till mig det vid tillfälle)
Jag ger mig DEN på att hon har en skvätt eller slatt av något extra i dem för att de ska bli sådär goda.

Nää.. nu kryper det i rastlöshetsnerven och fingrarna börjar dumma sig så nu ska jag hitta på nåt annat att göra.

Puss i pannan på er där ute.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...