Värme/vibration

Småkallt / Vaaaarmt/ Fryyyyser..

Nu är det den här årstiden när jag svettas och fryser om vart annat.
Aaaldrig är det lagom känns det som.
MED underställ är det för varmt, någon timme, sen blir det för kallt så man skulle behöva DUBBLA.
Vissa stunder är det för varm med allt.. då blir det sommartemperaturer hastigt och lustigt.

Nää... kan inte någon TEKNISK människa komma på en vettig lösning på det här?
Ja ja.. jag vet.. man kan klä sig i lager på lager osv.
Men .. om jag då ska någonstans måste jag ha med mig RYGGSÄCK och ett portabelt omklädningsrum.
Det är faktiskt olagligt och moraliskt upprörande att börja slita av sig kläder och så offentligt, har jag hört.
Förargelseväckande beteende... Grov Fridskränkning... Otillbörligt blottande av hud...
Eller något sånt..

Nää.. det skulle vara väldigt BEHÄNDIGT om någon teknisk person, gärna en frusen sådan, skulle kunna uppfinna ett underställ som var värme eller kylanpassat.
Som kanske... ja va vet jag.. det kanske kunde reagera på vibration och då absorbera luft så att det blev varmare..
 OH f-n.. nu huttrar Hen.... ( funktion X går in och PUFF ser man ut som ett nypuffat popcorn)
Ungefär som fåglar som burrar upp sig..
Värmeindikatorn lyser rött.. (Pssssss........ ventilationshålen öppnas)
SKULLE inte det vara något?
Det skulle vara så BRA att ha när det är såhär fram och tillbaka.
Bara tills det blir sådär jämnkallt så man VET att det är MINST ett par långkallingar, 2 undertröjor och sen genomgående ULL i lager på lager...
Tills man går ut..
Då man får KLÄ PÅ SIG.

Nädå.. RIKTIGT så illa är det väl inte men håll med om att det är FRUSTRERANDE när det ser ut som sommarvärme men är sådär SMYGKALLT..

Brrr.... bara att prata om det gör att jag småhuttrar..
Men..nu blir det inget fler lager med kläder.
Har redan fullt underställ och nu kommer Älsklingen med kaffeslatten <3
Sen ska vi ut i den vackra hösten och RÖRA lite på oss.
(Men.. jag tar nog på mig en extra jacka tills jag blivit lite varm)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...