Grejjar och donar.

Städar, sorterar och FUNDERAR.

Är det för att det är höst?
Eller kanske för att man, i alla fall jag, kommit in i Samla/boa in/fixa till-fasen.

Jooodå... Mannen är också med.
Men när det kommer till Spar/Frys/Lägga in så är jag nog värst.
Medan Älsklingen är mer åt Städa bort/Fli undan/Gör plats.

Det här får ju till följd att det Grejjas nå alldeles in i bänken nu för tiden.
Men platsigt blir det öööverallt... utom i frysen :/

Så mycket jag vill hinna med.
Har en och annan tavla som kliar i fingrarna och skulle ha passat på medan ljuset är så bra.
Men.. har lite annat som måste gå före och det är bara att inse.. JUST NU har jag inte så stadiga fingrar så att jag kan varken måla eller rita.
 Så.. jag går igenom min lilla pysselskrubb och tittar igenom alla Projektmatrial och annat Bra-att-ha som jag kanske eventuellt hade tänkt att göra något roligt med.

Skapandet är ju Konstant men Projekten ändras med tiden.

Just nu stickar jag lite medan kroppen tjorvar.
Strumpor åt Gubben min <3

Sen kanske det blir ett par åt mig också..
Ett par längre, tjockare ullstrumpor som räcker ända till knäna.
(Tur att man inte är så lång eller har långa ben )

Hade tänkt mig något sånt här

Visst är de söta?
Fast det blir nog utan allt blomtjafs... men det är ju samtidigt det som gör det lilla extra.
Inget att åka skoter i men mysigt att slarva runt i hemma en hurvig dag.
Men jag kan nästan se katten.... smyga på mig och ANFALLA blommorna och ..... hmm....

Kan vara väldans bra med ett par som är utan med.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...