River lite här... plockar lite där... petar i en blomkruka...

Regnar.... 1.5 grader varmt.... småblåser lite.
Rastlös som attan.
Drog fram sygrejor igår och hade stora planer för dagen.
Men med trilska knogar och kryp i kroppen har det än så länge blivit:

Kaffe...
Sorterade under tiden upp i sylådan som såg ut som om den gått igenom en centrifug.
Kom då på att jag skulle nog ha fler spännen....
Började titta i skrubben....
Plockade ur det mesta från en av hyllorna.
Letade....
Lite fundersam... det låg inte riktigt där jag trodde att de skulle ligga...

Tog en paus och drack lite mer kaffe.....  stoppade i en tvättmaskin för att distrahera hjärnan lite.
För det vet väl Aaaalla att om man inte tänker på det så... POPP- så vet man.

På´t igen då.. Men medan jag letade hittade jag ju lite annat som inte alls skulle ligga DÄR..
Och när jag la det på det ställle som jag nu skulle ha dem på så såg jag den där lådan som jag tänkte jag skulle ha tittat igenom vid tillfälle....

Det ena ledde till det andra.
Blev till att ta fram en sopsäck.. Började tro att det skulle kunna behövas.

Letade lite till...
HMMMMM............
(IRRITERAD PÅ DET DÄR FRUNTIMRET SOM ORGANISERAT DET DÄR UTRYMMET)

REV ur HELA skrubben med sysaker!

Ohhh.....
Jaha.... ok... jag hittade spännen.. i TVÅ olika lådor.
Inte för att jag skulle använda dem NU men...

Summa summarum..
Det blir sorterat och genomgånget lite varstans.

Fortfarande rastlös....
Ska nog ta och koka mig lite.... TE ... och har börjat snegla på det där skåpet med ljuslyktor och annat bra och ha...

Men först, eftersom jag ALLVARLIGT håller på att krypa ur skinnet!
Blir det en promenad.
Eftersom jag numer är en KLOK Kvinna som vet när det är dax att varva ner och ta det lugnt...

Det blir ingen promenad.
Katten... är lika rastlös som mig...
När jag kom nerför trappen, på väg in i köket , möter jag Katten.. som smugit på mig och springer fram för att busa.
För att inte sparka njurarna av det lilla livet......
Tar jag avstamp med stortån... och som en Prima Ballerina... ja Banne mig en Flygande SVAN.. Svävar jag över det oskyldiga djuret.
Blir i ett par andlösa sekunder riktigt imponerad över min smidighet...

Som en JUMBOJET med motorhaveri landar jag på den REUMATISKA TÅN!!!!!!
JA... vi pratar om SAMMA tå som nyss ansträngde sig bortom alla förväntningar och som en KATAPULT sköt upp mig i  svävande läge.

Nu pulserar tåknogen...-Oooooh-shit..... Oooooh-shit...
Lägger upp foten i soffan och vilar en stund.

Katten????
Hon blev så chockad så hon svimmade i sin korg....




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...