Jo det är väl mysigt MEN....

Så infernaliskt, förb...at TRÅÅÅÅÅKIGT!!!!!
KAN den här snön smälta bort någongång SNART.
Efter påsk.. jag vill ju börja GRÄVA... eller.. rent tekniskt är det väl Gogubben som gräver.
Så jag ska väl kanske säga MARKERA istället.
Jag vill fixa om i landet och göra en kryddspiral och plantera och.....
Ja..
Ärligt börjar jag inse VIDDEN av Underbaring som jag gift mig med.
Jag har ju en liten anings tendens till att snöa in på nåt när jag går och väntar på att dra igång ett litet projekt.
Hela dagen sysselsätter jag mig med ditt och datt och avvaktar....
När sen lilla Maken kommer hem pladdrar jag på om ALLT som jag funderat på under dagen.
Och han LYSSNAR!!!
Kanske ska jag gå ut på nätet och googla på om det finns öronmuffar som ändrar färg.
Så när det börjar bli lite överhettat så ser jag det.

Förövrigt går väl allt på som vanligt.
Jag tog en liten sväng till äldsta dottern och levde studentliv en vecka.
Och det säger jag bara..
Det var roligt att leva lite alternativt, dela kök och fixa till lite extra.
Umgås med dottern och alla goa "ungar"
MEN.... allt detta travande!
Gata upp och gata ner travade vi på mellan bussarna.
I mitten på veckan insåg jag.. JAG ÄR FÖR GAMMAL FÖR DET HÄR!
Jag vill åka BIL...!!!!

Ett  litet bakslag kom det också.
Goa dottern hade fått lite Exklusiva reseprovförpackningar på ett piffigt sminkmärke.
Lite ögonpiffkräm.
En tjusig sminkborttagningstvål
Och så en Fixar-din-hy-i-ett-kick-kräm.
ALLT det fick jag av dottern.
Och det var bra produkter... inte blev jag 25 igen men .. jo.. det funkade.
Det enda jag inte hade provat var den tjusiga tvålen men så hade jag inte behövt ta bort något smink heller... förrän på tisdag kväll...

På onsdag morgon...
När jag skulle öppna ögonen.. kändes det lite konstigt..
Kom in i badrummet och insåg att nåt var INTE riktigt som det skulle.
Jag var så svullen runt ögonen och ögonlocken så fransarna petade mig i ögat när jag blinkade.
Det rymdes nog en halvdeciliter vätska i påsarna som var under ögonen.
NÅT hade jag uppenbarligen reagerat på.. MEN VAD??
Vi hade inte ätit nåt nytt..
Jag hade inte använt något....fast.... jo... kunde det vara....

Dottern fick lusläsa på alla de små tuberna.
Ingen innehållsförteckning fanns. Bara en förteckning på hur FANTASTISK produkten var.
Så vi googlade.
Och se på F-n..!!!!
I TVÅLEN....... den FANTASTISKA tvålen.. var det Aloe Vera!
Det var ett ANTAL år sen som jag fick en överreaktion på Aloe Vera.
Då fick jag en liknande reaktion och såg ut som om jag blivit blästrad i ansiktet.
Efter det har jag noga passat mig för allt med Aloe Vera.
Tills nu..
Det Kliade i alla fall som attan.
Jag smorde med vanlig kräm och när det svullna började lägga sig övergick jag till Helosan eftersom huden runt ögonen var som pergament... TORRT och väldigt SKRYNKLIGT.
Nu har jag nog bytt hud 14 gånger runt ögonen men börjar i alla fall se ut som folk.
Det är bara de vanliga rynkorna kvar.

Påskpyntet är framme.
Skotrarna avsopade från sista Kräksnön som drällde ner.
Godiset är inhandlat..

NU ÄR DET HELG!!!

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA GOPLUTTAR <3



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...