Så var vi då DÄR....

ETT år... En sammanfattning.. En årskrönika.
Lite sent men vi/jag har haft lite för mycket att tänka på för att samla ihop det till en årskrönika.
Det har ju hänt SÅ mycket!!

Hur börjar man då?
Börjar man med en lätt tillbakablick på året före årskrönikan...?
Ska jag då börja i December 2014?
Näääee... en månad hit eller dit.

Ok. Januari 2015 - Nyförlovad, lätt i chock..fortfarande... en aning på min vakt.


 Jamen.. jag sprang ju på Underbaringen i mitt liv "Bara-så-där".

Så för att göra en lång, nästan Disneyregisserad, full av rosa fluff-historia kort.
I Maj hade vi bestämt oss!
Vi flyttar ihop NU!
Vi hade ju redan gått lös på väl valda väggar och småfixat lite här och där samt kommit underfund med att vi minsann inte var några fegisar när det kom till att testa olika smakkombinationer.
Cross Kitchen De Lux a la Norderåsen.



Sista April sade jag upp min kära lägenhet med egen gräsplätt på baksidan och kolonilottmöjlighet.


Så började den Stora Packningen....
Utrensningen...
VAD SKA JAG HA KVAR? HUR PASSAR DET IN? VAR SKA DET STÅ?
och framförallt... hur många likadana har min blivande sambo?
Eftersom vi båda har en liten släng av... Det KAN vara bra att ha-mentalitet så fattades det inte grejor.

Flyttar man ihop som ung då kan det fattas både det ena och det andra och man fixar och kompletterar med det man har och behöver.

Det hela komplicerades också av att JAG tyckte att Mannens Bra-att-ha-förråd var HÖGST intressanta och att INGET av det skulle slängas Bara-sådär utan att jag fick vara med.
Detsamma tyckte han om mitt...
Och sen var det det där med trädgår´n.
Jag hade ju lite buskar, plantor och blommor som jag ville ta med mig...
(Mannen grävde glatt och tålmodigt hål överallt där jag pekade)


Och sen alla krukor, blomstöd, grejs och mojs som är behändigt att ha.

I samma veva....
Insåg vi att en smärre ombyggnation var nödvändig. Det saknades ett rum.
När allt var instuvat, inknödd, STAPLAT i någorlunda stadiga högar började vi riva.

När dammet lagt sig hade vi byggt 2 sovrum och renoverat 1... när vi ändå höll på.

Hösten kom och vi stoppade in sågen och verktygen för vintern.
Jaa... va skulle vi nu hitta på?
Förutom att vara ute och mysa i skog och mark..

jaa....

Nää....

Men.. det KAN inte bli bättre än så här..
Så.. varför INTE....

VI GIFTER OSS!!!

Så den 21 November med Nära och Kära.

Vilken Underbar dag!
TACK  återigen alla kära som kom, tänkte på oss och som gjorde Vår Dag till ett fantastiskt minne.

Vi hann inte mer än säga Hejdå, Kram och Puss-i-pannan till gäster, barn och vänner..

Så var det JUL!!!
Huset fyllt med barn och respektive och kära Mammor.
(hjärtat blir så fullt när man får rå om)

Julskinkan uppäten och NYÅR är vad som gäller.


Mjaa..
Nya utmaningar är på tapeten.
Har fått ny medicin som ska provas.
Vi får se hur det går.. jag gnäller väl av mig här om det går ont.
Går det BRA lär ni märka det med.

Annars är det FÖRSTA som ska tas itu med när det nu börjar bli Normala veckor igen.....
Kort/Brev ska skickas ut till våra A K S V (Allra Käraste Släkt och Vänner ) :D

Dagarna blir uungefär 30 minuter längre för var dag som går...
Just nu är det nästan 23 grader kallt men... SNART blir det bättre... varmare...
Lite mer snö skulle inte skada och plopp blir det Vår, Påsk, SOMMAR...
Fast... nää.. nu går jag lite för fort fram..

NYÅRSKRAAAAM och HA ETT UNDERBART ÅR på er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...