Funderingar

Till och från har jag lite svårt att sova på nätterna. Då pluggar jag in min mp3 i örat och så travar jag runt i lägenheten.
Det är under såna vandringar som jag kommer underfund med och reder ut både det ena och andra.
Kan också komma på att jag ska möblera om... börja på ett nytt projekt (leta nåt speciellt på loppis).
Här är i alla fall en sak jag kom underfund med för nåt år sen :)

Funderar över livets djupa mening….
Å kommer och tänka på det här med relationer och kärlek och...jaaa...sånt...

Konstaterar att mitt hjärta nog kan liknas vid ett hyreshus....
(ja eller ett väldigt lyxigt bostadsrättshus....)

Jomen tänk på det så här....
Alla jag älskar har ett eget utrymme i mitt hjärta.

Mina barn bor i lyxlägenheterna med extra service dygnet runt.
(tänk penthouse de lux)

Mina vänner bor i lägenheter med varierande storlekar beroende på hur nära de är...

Mina kompisar bor så till att börja med i den del som bara kan hyras.... de har ingen permanent plats i mitt hjärta förrän de blivit mina vänner.

De som svikit mig har blivit vräkta och fråntagna nyckel och tillträde till mitt hjärta.. de rummen står kalla och tomma...men dörrskylten finns kvar.
Inte av bitterhet utan för att man ska lära av misstagen man gör...

De jag har förlorat som stått mig nära har också egna rum eller lägenheter.
De är låsta eftersom de som bott där inte finns kvar.
De är istället fyllda med minnen. Där kan man hälsa på när saknaden efter någon blir för stor.

Till och från går nåt sönder och lägenheterna måste renoveras.
Man får ta nya tag.

Ibland kan det vara svårt att lämna ut nyckeln till en fin plats i mitt hjärta...
Ibland upptäcker jag att det flyttat in någon utan att jag tänkt på det.....

Och allt ska underhållas och skötas om....

Kommentarer

  1. Väldigt genomtänkt Lena och bra skrivet! :)

    SvaraRadera
  2. Känner igen stilen! Men i så fall är mitt ett träd med kojor, typ som i peter pan (eller snarare Hook) eller resan till melonia.

    Elin

    SvaraRadera
  3. Det är en fint ide. Kram mamma ;-) <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...