När jag ändå...

Underbara morgon.


Kroppen känns hanterbar och jag har siktat in mig på att få ner lite lökar i trädgården.
Vitlöken måste bara ner nu.
SÅ... jag går till lilla toaletten för att hämta mig en snodd till håret...
Medan jag ändå är där... kan jag ju slänga i en tvättmaskin...
MEN tvättmaskinen blev inte riktigt full.. så jag går till badrummet för att hämta tvättkorgen där..
DÅ kommer jag ihåg att jag ju ska fylla dosettburkarna idag...
SÅ jag tar med lådan med mediciner när jag ändå går....
På väg tillbaka till tvättmaskinen ser jag KVITTOT till juicemaskinen som jag fick av lilla mamman igår.. och PÅMINNER mig om att jag ska klistra in det i instruktionshäftet och lägga det där det ska vara...
SÅÅÅÅ...
Jag fyller och startar maskinen..
Doserar....
Och klistrar samtidigt in kvittot med plåstertejp....(ja.. det var närmast och funkar UUUTMÄRKT)
Så ska jag då bara lägga det i den lilla lådan där alla andra små instruktionshäften ligger...
OCH DEN RACKARNS LÅDAN ÄR FULL!!!!
Med en massa.... SKRUTT och rat som hör hemma lite överallt och framförallt i skräpkorgen.
LÄTT irriterad börjar jag städa och sortera lådan.....småsvär lite över att SKAAAA DET VARA SÅÅÅÅ SVÅÅÅRT att hålla lite ordning...
Nämnde jag att det till 95 % var mitt rat??..
NÅÅÅJA... längst in i lådan... bakom häftet till kvarnen och frysboxen.. inklämd låg en skrynklig liten påse.
Tittade klentroget lite närmare på den.
Va va de DÄR för skrot.. DET kan inte vara mitt... Men det låg ju en söt liten nyckel i påsen så...
jag öppnade den.
OCH DÄR VAR DE...!!!!!!!

HYLLPLUTTARNA!!!!!!!!





Så nu lägger jag dem i min syverktygslåda!!!!!

Skriver det här så att jag har UPPSKRIVET var de ligger.
Nästa gång jag klagar över att de är försvunna...PÅMINN MIG!!!!

OCH NU går jag ut :D 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...