Bra-att-ha-ställen...och.. Bra-att-ha-saker.

Det är konstigt ibland..
Vissa saker bara försvinner ut i tomma luften.
SPECIELLT sånt som man lägger på ett BRA Bra-att-ha-ställe så man SÄKERT ska veta var man har dem.
Och när man flyttar... då försvinner vissa saker ut i ... ja.... Svarta flytthål?, sugs ut i rymden när man minst anar det, trillar ut i ett parallellt universum.
Som HYLLPLUTTAR... ja.. just det.
JAG VET att jag la dem i en GENOMSKINLIG påse.. som jag NOGSAMT tejpade ihop och la.......... för att de INTE på NÅGOT SÄTT skulle komma bort... eftersom det var metallhyllpluttarna som hörde till den bra hyllan.
OCH DE FINNS INTE!!!!! NÅÅÅÅGONSTANS... Jag har letat i ALLA kartonger, verktygsväskor, burkar... ÖÖÖÖVERALLT...
Mannen räddade mitt lätt överhettade sinne genom att köpa nya små hyllpluttar i plast.
Ombyggnationerna är i stort sett klara och vårt sovrum, som följde med på svängen, börjar också bli klart.
Så jag har börjat kika lite på de där flyttkartongerna... maka dem lite åt sidan för vidare sortering, ni vet..
Då infinner sig plötsligt ÖVERRASKANDE mycket golvyta.. så då har vi börjat flytta in hyllplan och annan FÖRVARING.
Ja.. det har ju framkommit att jag och Gogubben är oroväckande lika..
Vi har en del Bra-att-ha-saker... som ska ha någonstans att BO.. för annars blir det JÄTTEKAOS. Och DÅ får jag KNOSTER.. Nää.. det ska vara sådär lagom. Så man vet var allting är...ungefär...
NÅja.. UPP skulle i alla fall hyllan och den skulle fyllas med böcker och annat.
Glatt pluttade jag i hyllpluttarna och började fylla hyllan som den varit fylld förr..


DÅ VISAR DET SIG, NAAATURLIGTVIS.. att det är skillnad på pluttar och pluttar...
Jag har fyllt hälften av hyllan.. 
Översta var näääästan full.. jag skulle bara pilla dit 2 små tunna böcker till .. DÅ HELA HYLLAN RÄMNAR.. trillar ner... 
DÄR står jag inför hotet att det börjar rasar böcker överallt. PANIK!!!!!
Börjar lyfta böcker UPP PÅ hyllan.. Håller hyllan med ena handen och flyttar böcker, varsamt..men SNABBT!!! eftersom det är mina MODESTY BLAISE och ASTERIX -album som hotar att  bli MOSADE, TRASIGA eller allra minst kantstötta och repiga(re).
När alla böcker är räddade och jag MINST sagt irriterad står och tittar på hyllELÄNDET för att se vad som TOG ÅT DEN och komma på en lösning, ser jag... att den ser lite annorlunda ut...
Lite rundare??!!... tittar på hyllan.. tittar på hyllplanen... OJ då.. den är lite bångnig... ja.. i själva FORMEN.. alltså hyllramen. 
Den ser en aning hjulbent ut hyllan.
Kanske stuvade jag den en AAAning mer än det var innan.. eller.. 
Hmm.. lösning....??!!
(För jag SKA ju ha in det jag tänkt mig)
Skruvar... mmmm... Hur stora kan man ha? Hur många kilo går det per skruv? 
Alltså.. hur många kilo kan man lasta per hyllcentimeter kontra skruvgrovlek och längd?
Hur stora skruvar kan man knö in i hyllplanet utan att den pulveriseras?
Vinkeljärn??.. de STORA... kan va bra....
Lim???. mmm... trä- eller smält- ... hmmm....
Dra tillbaka den till rakare form..... SPÄNNBAND.. de breda..??!! Mjaa.. kan gå..

KANSKE ska jag ringa Mannen för en lätt teknisk breifing??..
Attans.. han var upptagen...Nåja.. då kör jag på känsla.. (lätt ilsken beslutsamhet)

Gjorde mig en lov och rekade och hämtade lite verktyg.
Tippade ner den deformerade hyllan i operationsläge, framstupa sidoläge såklart, KOKADE KAFFE.
Sippade lite och grunnade...
SEN SÅ!!
Med min RÅA kroppstyngd...
tvingade jag tillbaka hyllan till ursprungsform medan jag fixerade hyllplan efter hyllplan med självborrande FEMTIO mm långa skruvar.

Reste sen upp den innan hyllan ens hann reagera på att den numer var en Frankensteinhylla.
Fyllde den med de jag hade tänkt och lite till.
Den har i alla fall inte rasat ihop inatt.
Eller börjat låta konstigt.
Så jag har gott hopp om att det kommer gå bra.

Och kommer HYLLPLUTTSELÄNDENA nu fram...
Finns det risk för att jag SKICKAR TILLBAKA dem till det svarta hål där de var innan...

Under tiden sippar jag lite mer kaffe och tittar igenom en kartong till :D




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...