Iiinte riktigt där...

Sista veckan innan sommarlovet.
De sista månaderna har varit minst sagt hektiska. Men.. nu är vi på plats med ny adress.
Så småningom kommer nog de sista flyttkartongerna att vara uppackade och allt kommer att ha SIN plats.
Normalt skulle ouppackade kartonger och det faktum att jag bara har en uuuungefärlig uppfattning om var jag har sakerna driva mig till lätt vansinne och paranoia.

Kanske har kurserna gjort sitt..
(?????NÄÄ?????)
Kaaaanske.... JUST nu nöjer jag mig med att ha en ungefärlig uppfattning... jag menar.. de FINNS ju inom en 20 m radie... någonstans... i kartong... förmodligen...
Men ingen ide att hetsa upp sig och börja riva för mycket innan det finns nånstans att ställa det på.
SÅ...
Mellan bokade saker och sånt som ska göras skruttar jag gärna runt på gården och bara grejjar lite.
Planterar lite här och påtar lite där..
Var iväg på Plantskolan och handlade.
Klematis - som jag tänkte skulle vara jättefin mot Verkstadsväggens Faluröda färg...
Röd Backnejlika, vit fetknopp och Vit Spindeltaklök som jag tänkte plantera i stubbarna som blev kvar efter den gamla rönnen.
Och så de jättevackra lila margeriterna som jag tänkte ha i en gammal mjölkkanna och en gammal hink.
Igår kväll grejjade vi, resonerade och planerade lite..
Klematis blev det ny plan på.. Mannen såg det jag inte tänkte på JUST NU.. Takras.....
De stackars plantorna skulle ha blivit krossade och mött Permafrostdöden om ja hade planterat dem där.
De hamnar nu i nymålad pallkrage vid lönnen.
Landade på kudden igår med stooora leendet och planer för idag.
Älsklingarna for på jobb och skola imorse och jag skulle BARA dra mig en liten stund.
Var bedövande trött
Vaknade... sent.
Och nu vill inte riktigt kroppen.. fast JAG vill ju..
Jag har en hel hög med jord att gräva i och plantera med.
På altanen står blommorna och väntar och i verkstan står den nymålade pallkragen...
ALLA leksaker är redo!!!!!!!

Men hur gärna jag än vill..
Idag får kroppen som den vill.. ett tag till... tills nacken slutar pulsera och axlarna och armbågarna är mindre ömma.

Jag ska köra bil imorgon och får anpassa mig efter det.
Kanske, kanske kan jag plantera lite lite i stubben sen..
Kanske...

Jag får väl passa på att ringa de DÄR samtalen och vara en sån där Besvärlig Person så kanske det händer nåt.
Och jag tar vara på Ilsken-Frustrations-Energin som Kryyyper runt i kroppen.
Ja det är nog melodin för idag.
Jag SKATRINGER och Fräser  lite.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...