Den ville ABSOLUT följa med hem.. jag lovar.. den SA det.

Veckan som gått har varit jättemysig.
Varmt några dagar i alla fall.
Har ägnat oss åt att pilla på med diverse på gården.
Investerat i äppelträd och björnbärsbuskar. Flyttat lite tidigare buskar som blev nerknödda bara för att jag inte hade tid att fundera så hemskt mycket på dem just i flyttartagen.
Vi har skyfflat och skottat BETYDANDE mängder jord när det inte har blivit snickrat på skotergaraget.





Och det är ju underbart med värme...
MEN... jag konstaterade snabbt att det minsann inte är någon mening med att investera i nåt mysigt sommarluktagott, parfymigt inte.
Här kör vi med en unisexdoftande myggolja med lätt citrusdoft.
I TJOCKA lager.
Ändå har jag bitvis på kroppen drabbats av kliiga, knottriga partier och jag är VÄLDIGT säker på att det i alla fall inte är solexem..
Man måste vistas längre i solen för det än fem minuter i taget.

I skrivande stund har vi småregn, snålblåst och hela 8 grader varmt.
Så när vi såg väderutsikterna igår bestämde vi för att ta en stadstur och göra en affärsrunda.

Vi strosade omkring, lätt småfrusna och funderade på om vi ändå skulle äta en glass..
Bara Lilla dottern var tillräckligt varmblodig för att ge sig på den utmaningen.

Och så DÄR!!!!!!
DÄR STOD DEN!!!
BURKEN/ TERMOSEN
Jag riktigt KÄNDE att den inte skulle låta mig gå förbi utan att den fick följa med.
Ja.. den skickade rentav telepatiska vågor till mig och talade om att den hade VÄNTAT på att just JAG skulle gå förbi.
Så.. eftersom den väntat så länge så.. jamen klart den fick följa med.

Mitt POSITIVA jag längtar nu tills SNART när jag får använda den och fylla den med div goda bär och annat gott.

Mitt NEGATIVA/REALISTISKA jag funderar på hur värmetålig den kan vara......


SMHI påstår i alla fall att det ska bli varmt till veckan.....
Och på en och annan löpsedel TYCKER jag mig ha sett att VÄÄÄRMEBÖLJAN är på väg....


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...