Första Maj.

Firat in första Maj med La Famillia :)
Både "gammal" och "nyförvärvad".
Tack alla för en jättemysig afton.
Aldrig njuter jag så mycket som när jag får frottera mig med nära och kära.
Äta något gott och bara myyyysa lite.
Nu har dammet lagt sig, små trötta barn återhämtar sig lite här och där.

Jag och mannen tog till krattor och sysselsatte oss lite efter att vi vinkat av de sista gästerna.
Snart är våren så mycket kommen att jag kan ta till spaden och börja gräva lite här och där.
LÄÄÄNGTAR :D

Nu står saftmajan på spisen.
Sippar lite kaffe på altanen och känner mig så där tillfreds.
Njuter av livet på en nivå som det var längesen jag var på.
Känns inte som om det finns något som kan putta ner mig från mitt lilla lyckomoln.

Joooodå visst inser jag att det kommer bli svackor även nu.
Men ÄNTLIGEN har jag, med ålderns rätt, skaffat mig en sån grund att stå på så....
Ja..... jag ska prova vara lite ödmjuk men.. det är baske mig inte lätt när det känns som man för en gångs skull är oövervinnlig.

Tänk att det ska behöva ta 45-isch år innan man kommer dit!
(Ja Ja.. vi behöver inte gå in på petitesser och räkna aaaalla två år efter 45)

Närmar mig halvsekelsålder med stormsteg.
Fast det gör mig inget. Har aldrig haft noja på det viset, tack och lov.
Kanske har det att göra med att jag FORTFARANDE ibland blir ombedd att visa legitimation vid köp av folköl.....
Jag kommer nog alltid vara en aning fåfäng men inte mer än att jag kan se det med lite humor.
Så... ja... nog har jag lagt märke till en del... KONSTIGA saker som hänt.
Hullet har intagit en lätt.. flytande konsistens... lite här och där.
Badhandduken hänger inte kvar på samma vis som förr.......
Jag har inte ändrat storlek på kläderna fast vikten på ett mirakulöst vis har stabiliserat sig.
Tappar inte vikt lika lätt och behöver inte hålla koll på samma vis som för ett par år sen.

Så länge som jag vid humör kan strutta runt lite i piffigt högklackat är jag hyfsat nöjd.

Nej.. nu ska jag in och titta till saftmajan igen och laga mat med Gogubben.







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...