SVÅRT Bakis.....

Smyyyger runt.....
Dricker ALLT jag kommer över... kaffe, vatten, vätskeersättning, blåbärsdricka, måltidsdryck, te ..
Liiiiite i taget....
Äter yppepyckiga små portioner av ALLT.
Mår LÄTT illa.. Gravid-illa.. eller som när man festat om och sen känner lukten av fickljummen grogg, avslagen öl eller vin.
Hjärnan känns en aning för stor för mitt kranium.
Så vid varje hastig eller oförsiktig rörelse SkRaaaaPar hjärnan emot mitt just idag skrovliga kranium.

Nu tror ni förstås att jag varit på världens PARTY.
Festat loss hela helgen och DÄRFÖR är en aning...ur form.

I WISCH......
Då skulle de vara värt det.....nästan....inbillar jag mig i alla fall.. om man hade haft sådär FANTASTISKT, HYSTERISKT ROLIGT..dansat och skrattat hela natten..... kanske..
MEN jag har inte varit på fest.. alkohol har överhuvudtaget inte varit inblandat..

Det började med lite ont i nacken igår morse.. Inget konstigt med det..
Sen blev det lite värre.. började känna mig lite besvärad av dagsljuset.
Vampyrstadiet började komma över mig och tinningarna började obevekligt dra sig in mot mitten av huvudet... imploderingsrisken var hög...
Runt lunch sprang jag upp och ner i trappan för att i ren desperation mota det som komma skulle.
(Ibland kan man häva det om man toktränar, vansinnesstädar, panikmöblerar.. ja.. allt som SNABBT gör så man kommer upp i puls och blir varm)
Funkade inte den här gången.
Så fort huvudet böjdes en aaaning framåt... då var det kört.
SMÄLLmigränen var på agendan.
Medicinerade, kapitulerade och lämnade över till Älsklingen.
Han fixade och donade och däremellan pytsade han i mig lite att dricka.

Är bättre idag.. BARA en aning migränbakis.
Fortfarande öm i nacken så.. det blir lugna aktiviteter idag.
Känner mig lite trumpen... och SUR.
Lite Det-är-mest-syyyyyndigast-om-mig-i hela-vidaste-VÄÄÄÄRLDEN.
För..
Inte kan jag gå ut när solen skiner..
(är fortfarande en aning ljusskygg)

Jag kan (BÖR) inte riva runt i pysselrummet idag..
(ja.. nacken.. bara tjorvar)

Planerar om allt jag Hade-tänkt-att-nu-i veckan-DÅÅÅÅ-ska-jag...

Sitter här aAalldeles ensam.... SNYFT!!!
(ja.. dottern är på skolan, mannen på jobbet och helt ärligt.. jag är inte i hälsa-på-form... men ÄNDÅ...)
Saknar dem i all fall...
Och när jag nu tänker efter så saknar jag Lillebror och goaste brorsdöttrarna... OCKSÅ... väldigt..
Och faktiskt saknar jag dörrmattan som Mannen har..
Den är sååå bra att klia sig med.. under foten..
Hmm.. jo.. jag har börjat känna av bonusstämpel 32½ som är Postilosus Puppinuttus Trudeluttus..
Ja.. det HETER  ju egentligen inte så..
Det är nåt fantastiskt krångligt namn som alla småbesvärliga saker har en benägenhet att ha.
Och de kliiiiar.... och den där mattan... Mmmmm säger jag bara.. små lagom vassa piggar..
Funderar på att montera upp en bit på ett diskret ställe på väggen.. då kan jag klia ryggen som Baloo :D.

Nåja.. ALLDELES onyttig har jag inte varit idag.
Jag har konstaterat att jag behöver dammsuga.. en annan dag.
Jag har ringt ett par samtal.
Jag har TITTAT på den där Livskompassen som jag behöver fylla i.
Jag har tvättat 2 maskiner tvätt.
Jag har SETT att fönstren är förskräckligt smutsiga.
Och jag kommer att byta gardiner VILKEN DAG SOM HELST framöver...

NU ska jag sippa på en liten skvätt kaffe, se om fingrarna vill hålla i den lilla nålen och KANSKE kan jag sy ett litet öga idag.
Annars är planen att hasa runt en aning och vifta med en liten dammtrasa på ALLT som jag når utan att böja huvudet framåt.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...