Inte optimalt.

Såsom nyfrälst naturentusiast måste jag säga att:
-Ååååååh vilken vacker vinter det blev i år.. trots allt.
Det såg ju en aning knapert ut på snöfronten hela december faktiskt, om vi ska vara ärliga.

Sen kom det ju tillräckligt för att köra skoter, pulka, göra snöänglar och andra NÖDVÄNDIGA saker som man bara MÅSTE göra på vintern.
Jag har inte varit så VÄLDIGT naturaktiv på vintern innan.
KAN bero på att man måste ÅKA iväg för att komma till skog och då blir det mycket att packa, bära, kånka.
KAN bero på att jag inte haft ohämmad tillgång till skoter eller Man som skjutsar mig pickliga dagar och har lika många ideer och infall som mig.

Så nu njuter jag i fulla drag av Vintern.....
MEN..
Personligen kan jag tycka att den ultimata snöpåfyllnaden sker låååååångsamt.
Lite lappvantar här.. och lite flygsnö där.
Det måste ju fyllas på lite för att träd och annat ska fortsätta vara sådär lagom inbäddade i fluffigt vitt.
När det då DRÅSAR ner... KNÄDJUPT med snö över natten känns inte snöpåfyllnaden optimal.
Tidseffektiv kanske men..nä.. inte optimal.

VADADE ut från lägenheten imorse.
Tack och lov var halva parkeringen skottad så jag riskerade inte att fastna i ett snödrev innan jag kommit ut på vägen.
TÖÖÖÖÖJDE in i det längsta på vägen hem.
Tittade in till lilla mamma på en låååång kopp te.
Handlade lite.
Sen var det ingen återvändo.

Hem.
Vada in med matkassen. BÄNDA upp dörren till förrådet och ut med Storskovel-snöskottar-skuv-släden.
Nä.. det blev INTE skottat som jag ville.
Det blev en tomtegång..
Visserligen till en lätt korpulent tomte eller ett par små spinkiga i flock.
Men det GÖR inget. Det tinar väl av förr eller senare.

Nu tänker jag ligga här i soffan en stund till och... verkligen ANSTRÄNGA mig för att känna att det fortfarande är myyysigt med snö.
Till min hjälp har jag en OANSTÄNDIGT stor mugg med kaffe.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...