200-Jubileum

Ser när jag loggar in på Lilla gnällbloggen att det här är mitt 200-ade inlägg.
OJ!!!.. mycket gnäll blir det.... med spridda skurar av Ren Skär Lycka, Tokerier och annat man kan råka ut för som Vrång Kvinna.

Nu fick jag ju lite prestationsångest och en aning skrivkramp...(märks kanske inte så här DIREKT men.. jo... lite)
Jag menar... 200.. Jag skulle väl ändå skriva något speciellt då.
Nåt alldeles extra roligt eller piffigt..
Men.. näe... det blir vad jag tänkte skriva från början.

Jag har nämligen en liten kris...
En Fientligt inriktad STREJK i mina händer... bokstavligen!!!

Städade en liten aning igår och det föll inte direkt i god jord.
Jag får väl skylla mig själv.. enligt det senaste avtalet som slöts med mina händer så LOVADE jag att inte dammsuga och torka golven SAMTIDIGT...eller .. efter varann... JA.. SAMMA DAG DÅ.

Men igår tyckte jag att det var så dammigt och så, och att jag ändå inte hade så.. besvärligt.. så jag beordrade in extra adrenalin och bara GJORDE DET.

Och NU har mitt högra pekfinger fått för sig att det är en Fientligt Inställ Fackföreningspamp Från Värsta 40-talsfilmen...
Den har tagit ut knogen i en kännbar blockad.
Försiktiga förhandlingar inleddes....(lite massage och rörelse) men det accepterades INTE.
Förhandlingarna bröt samman och dödläge råder (det gjorde ont som ##½^$$$¤)

Parterna har nu varit åtskilda för att invänta diplomatisk hjälp.
Förhoppningarna kvarstår att vi ska kunna sälja in en FREDLIG lösning.
(Jag ignorerar pekfingret, låtsas att det inte är en del av min kropp just nu.
Det får inte vara med och blogga ALLS, sippar lite kaffe och andas innan jag ska på´t igen)
Med hjälp av utländsk diplomati och inhemsk värme ska förhoppningsvis krisen vara löst om en timme och parterna någorlunda sams igen.
( Kladdar på rikligt med Vita Apans Liniment och ullvantar och hoppas på det bästa)

Ha en underbar Onsdag








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...