Temperaturer

-15 Ute.
Vackert vinterväder. Inte så soligt men ändå, lagom vinterkallt.

18,5 Inne
Sådär lagom varmt.

I min kropp är det en aning annorlunda.
Mina leder och knogar har en genomsnittlig temperatur på... mjaa... skulle väl uppskatta den till ungefär 87 grader.
De bränner, pulserar och är en lliiiten aning svullna.
Det här  borde ju enligt alla logiska slutsatser göra så att jag är VARM..
Men.. nää.. SÅ enkelt ska det ju inte vara.
Här går jag omkring och fryser som en Mexikansk nakenhund på polarforskning.... med djupsnö upp till magen... i snöstorm..sån där sviiiidande, blååååsig, blåser utav #§¤*-snöstorm...med stickig snö.. utan dunjacka...
Ja.. jag tror ni vet vad jag syftar på.
Hasar runt i genomgående ULL och HELLYHANSEN idag.

Eländet är ett FAKTUM idag.
Och det är så IRRITERANDE!!!!!!!!!
Jag mådde ju så hyfsat bra igår.
Sådär lagom Upphängd-och-nersläppt.
Alldeles, alldeles... funktionsduglig.

Så då tänkte jag ju såklart att IDAG skulle jag..
och då tänkte jag även passa på att...
Lade även in en liten obligatorisk vila... (som tanter, bebisar och FÖRSTÅNDIGA reumatiker ska ha)
Tänkte ev måla klart det lilla fönstret.... Det är ju NÄSTAN klart.. ska bara fixa till bakgrunden lite.
Och SEN när dottern var hemma hade jag en liten tanke om att EVENTUELLT städa ur en låda ur Bra-att-ha-byrån som jag har mitt pyssel i.
Det är alltid en fördel om man har en liiten aning om vad man har i sina pyssellådor.

Med facit i handen har jag skippat och skrinlagt de första "Jag tänkte"
Har spenderat dagen med att verkligen HÄNGE MIG åt det FÖRSTÅNDIGA.... (bläää)
Satsar nu på att skrapa ihop kroppen så jag kan raka iväg mig till affären lagom till dottern slutar.
Tänkte det kunde vara bra om hon slapp gå hem i kylan.

Har inte gett upp städa-låda-biten än..
Jag menar.. hur svårt/tungt är DET.

Håll tummarna för mig nu Gott folk.
Samlar ihop mig för en "Ta-datt-da-daaa-ansträngning"



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...