Men.. VA!!! Åsså... NÄÄÄE... VA F-----NNN!!!!!

Jag TROR jag får ANDNÖD, KNOSTER, ANFALL OCH DIV ALLVARLIGA STÖRNINGAR!!!!!!

Jag skulle inte titta...
Men flippade helt aningslöst mellan kanalerna i vänta på ett hederligt "Vem slog ihjäl vem"-program.
Jag släpper för ett ögonblick dosan för att dricka upp det sista av teet..
Ser en sliten liten mamma, MED TRE JOBB, som försöker prata med sin TOLVÅRIGA DOTTER inför en shoppingtripp.
Dottern har ju ingen PLATS i sin GARDEROB så hon kastar ut en massa kläder.
MED PRISLAPPARNA PÅ..
För hon hade ju när de kom till kritan INTE LUST att ha JUST DE DÄR kläderna som var så JÄTTEVIKTIGT ATT HON FICK..........
FÖR FYRA VECKOR SEN!!!!!!

Just då hade jag mest lust att ge MAMMAN en lätt avvägd.....klapp..... för att få hennes huvud att spinna tillbaka ett par varv och för F----NNN KÄNNA KAFFELUKTEN...
Eller i det här fallet lukten av bränt, lätt kremerat kreditkort.
MEN... så uttalar sig det FÖRTJUSANDE lilla Barnet...
Hon påstår med lätt darrande stämma att hon VET att hon spenderar för mycket av sin mammas pengar.
Och att mamman därför måste jobba så mycket.. men det är ju inte HENNES FEL FÖR HON MÅSTE JU FÅ.....kläder...

DÅ fick jag en överväldigande lust att begå BROTT!, LAGÖVERTRÄDELSER som resulterar i ILLRÖDA KROPPSDELAR.
Använda UTOMHUSRÖSTEN och på ett lugnt men ändå BESTÄMT, fast PEDAGOGISKT sätt förklara ett och annat.
HANDGRIPLIGEN med ett lagom.... bestämt handlag, varsamt RUSKA lite förstånd i det vilseledda barnet.
Införa pedagogiska termer som ORSAK OCH KONSEKVENS.. 
Såsom... OM MAN JOBBAR.... kan man få LÖN och efter en del OMKOSTNADER kanske man kan... ÄTA...
SEN om om man har TUR... 
IBLAND... kanske man kan handla.... NÅGOT!!!!!
BANNE mig inte EN J-VLA GÅNG I MÅNADEN INTE!!!!!!!

OOOOOHHHHHH!!!!!!!
Jag blev så UPPRÖRD å den lilla Tre-jobbs-mammans vägnar så jag var tvungen och gå och äta...
IGEN!!!!!

SÅ drar jag nu på mig Ridbyxlår, julgran på ryggen eller andra volanger i rena ilskan så tänker jag GÅ till Ansvariga programtillsättare och ...... och.....

Hmmm... det kanske vore en gymidé.....

STORA BILDSKÄRMAR (inom galler såklart)
Visandes adrenalinstimulerande program.. 

Kanske måste grunnas på :P

Nu ska jag titta på Elementary - Scherlock Holmes :D
Lugna nerverna lite....






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...