I pannlampans sken

Det är SJU grader kallt.
Rena rama sommarvärmen med jämtländska mått mätt.

Iförd underställ, hellyhansenkalsonger, täckbyxor. Nertill.
Värmande linne, underställströja, ulltröja, fleecejacka och reflex-tjock-täckjacka.
Fiiin pälsmössa, strumpor och TVÅ par ullstrumpor.
Mannens 41-or i vinter-jävlar-anamma-kallt-skor.
Tjocka handskar och pannlampa.
Packade vi en ryggsäck och drog till skogs.

Jag frös INTE :p

Jag är...från Norrland.
Men jag skyller på mitt franska påbrå.
Som alla frusna personer påstår jag helt fräckt att det är DÄRFÖR  (och mitt ibland lätt exotiska humör och nerver)

Mös framför en brasa, grillade lite korv och sippade kaffe.

Körde sen som vi stulit både skoter och bensin. .....
Nääädå. .. skojar bara :)

Vi strosade på efter leden.
Nu blir det påtår och tända upp i spisen.
Planering inför morgondagen ;)

Myskväll på er <3




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...