Varför är det så...?

Varit på stan med mina små mammor.... ja :D.. jag har TVÅ :D.
Vi strosade runt och handlade lite presenter till en födelsedag som snart är på gång.
På vägen tillbaka gick vi förbi ett skyltfönster och DÄR hängde den... en liten klänning...lång tröja.. isch.. vintervariant..

Jag är en av de där personerna som ALDRIG hittar något jag vill ha.. som passar på mig.
Det som passar på mig brukar vara hopplöst omodernt, vansinnigt dyrt eller irriterande opraktiskt.
Klädshopping är med andra ord inget jag ägnar mig åt som avslappnande hobby.
Det är nog för att jag har orealistiska krav på det jag vill ha på mig.
Det ska vara någorlunda varmt.. åtminstone på vintern, våren, hösten och halva "sommaren".
Det får inte vara stickigt eller sitta åt men ska ändå inte se ut som om jag dragit på mig ett påslakan och knytit om ett morgonrocksskärp.

Vi tittade i alla fall på klänningen/tröjan..
Och NATURLIGTVIS var den precis så mjuk som den såg ut...
Tillråga på eländet såg den hyfsat varm ut...
Kikade på prislappen och..,,,mjaa.. joo... nää... jag svimmade inte..
MEN!!!!!!!

JUST NU..
Så skulle mitt bankkonto svimma.
Det är ju faktiskt julmånad.
MÅNGA dagar är det kvar.... och ..
NÄÄÄ..... det blev inget.
Jag BEHÄRSKADE mig och gick..
Intalar mig själv att jag FAKTISKT inte behöver ett sånt plagg nu.
Jag ska inte på jobbet så jag behöver se piffig ut på det sättet.
Och inte har jag någon annan tillställning som motiverar en sån investering heller.. just nu.

Tack och lov så provade jag den inte så jag kan säga att den var SÄKERT för lång...
Eller smygstickig..
Kragen som såg så mysig ut är säker JÄTTEIRRITERANDE och kanske kliar den.. eller så hänger den säkert jättemycket efter ett tag så det känns som man har haklapp på sig.
Den passade nog inte mig i alla fall.. tur jag inte gjorde mig omaket att prova..
Den såg nog så där mjuk och varm och fin ut på provdockan och galgen men HADE jag provat den skulle jag bara ha blivit så där irriterad.

TUR att jag inte gjorde det.
Nu kan jag i alla fall sukta lite och hoppas på att den är kvar till julrean.
Men.. VARFÖR är det alltid så att man hittar något när man inte BÖR köpa nåt?
När jag bestämmer mig för att jag MÅSTE köpa nåt... DÅ FINNS DET INGET!!!

Hur många gånger har man inte sprungit gatlopp mellan affärerna för att man MÅSTE ha nåt, för att man ska iväg på nåt tjusigt.. och ALLT precis ALLT i affärerna är fult, DYRT eller gjort för dem som är MINST 170 cm långa i storlek xxxs.
Eller sådär ultramodernt.
Ja.. ni vet vad jag menar.. sånna där kläder som man hade modet att ha när man var tjugo.
Hmm.. fast .. nää.. jag har alltid varit en aning feg när det kommer till mode.

Många är de modestilar som på mig sett ut som om jag TRILLAT in i en mörk garderob och kläderna har oförhappandes fastnat på mig.
Ändå kan det se så fräckt och fräscht ut på andra.

Nåja..
Jag tröstar mig med att sniffa lite på "lukta-gott"-et som jag hittade.
Hittade både bodylotion och "pyscha på" i lite diskret god doft.
Insåg häromdagen att jag hade helt slut.
Och det är så tråkigt att lukta Apotekets Eucerin jämt.

Nu väntar en slatt kaffe innan det är dax att få nåt vettigt gjort igen.
Väntar på lilla dottern innan vi ska upp och hämta efterlängtat paket från äldsta dottern ;) <3



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...