Hanteringsproblematik

Alla har väl något som de måste hantera på ett eller annat sätt.
Tillfälligt eller på heltid.
Det är livet och vardagen i största allmänhet.

Brukar inte vara riktigt så här filosofisk när jag varit tvungen att vara klok och lyssna på min trilska kropp......jag brukar vara arg, grinig och tjurig i Tre-till-femårings-klassen.
Och det vet ju ALLA att i DEN åldern......Phuuu....

Så jag smyger runt, försöker distrahera mig.
Pysslar på lite sakta, vilar massor och finns bara för nära och kära.
Väntar på att väderväxlingen ska sätta sig...
Har inte riktigt gått om sig än men det känns som det ska vända lite för den här gången nu.

Egentligen är det väl som med allt annat en fråga om hur man ser det..

Jag skulle kunna säga att det just nu gör ONT i princip Ööööverallt....
Men...njaaa... ska jag nu KÄNNA EFTER så vore det inte riktigt sant.
Jag har till exempel INTE ont i öronen...
Näsan känns faktiskt också heeeelt ok...
Mjaa .. större delen av huvudet är faktiskt fungerande.
Känner jag efter ännu lite till så har jag andra utskjutande mjukdelar på min kropp som inte gått i strejk.
Ett exempel på sådan kroppsdel är ju naturligtvis.....vaderna...och jag sitter förresten stadigt och utan problem...så...ska jag nu HÅRDDRA det...
Så har jag ju BARA ont där kroppen går att böja....

Så VAD SITTER DET I????
Om man nu ser det så?

JAPP då är det bestämt.
IDAG tar jag det lite lugnt och gör bara små saker av distraktionskaraktär i varm miljö..
(Smyger runt spisen och ugnen och håller mig varm)

Men imorgon. .... DÅ BLIR DET EN SVÄNG PÅ JOBBET.

TAM TAM TAAAAA! !!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...