LÄTT irriterande.... men.. ääääsch.....

JUST IDAG är det en liten aning ömt.
Vädret växlar och mina leder skriker i protest.

Lite irriterande är det att det som fungerar somliga dagar inte funkar alls andra.
Det kommer jag ALDRIG att vänja mig vid.
Eller kanske man ska säga att det är det där accepterandet igen... jo... så är det nog.

I dag skulle jag i alla fall bädda..
Jag bäddade rent bara här om dagen men när jag skulle fixa till sängen idag lyckades jag riva sönder påslakanet..
Händerna känns tjocka och då känns det inte som om jag har koll på vad jag gör.
 Vilket gör att jag tar i som attan när jag ska göra något.

Och då blev jag så irriterad så jag bytte alltihop.
Det jag inte tänkte på DÅ.. när jag rev ur det.. var att ett nytt skulle i...,,

I vanliga fall ÄÄÄLSKAR jag mitt jättestora dubbeltäcke.
Men inte idag.
IDAG bestämde det sig för att inte passa i påslakanet som det passat i jättemånga gånger innan.
Det lade sig liksom på tvären så att det blev tomt på sidorna och en VÄLDIGT irriterande bulle upptill.
Så jag snodde på täcket...
OCH DET BLEV LIKADANT.
Så jag snodde det IGEN...
Nä.. likadant.
Funderade en hundradels sekund på om jag skulle krypa IN i påslakanet och se vad i hela friden det var som inte fungerade.. men..
NÄÄE!!!!!!!!
Jag bestämde mig för att det kan få vara så. (JUST NU!!!!!!)
Jag väljer mina strider idag och jag tänker inte släss med det eländiga täcket/påslakanet.

Slängde på kuddarna och bara struntade i det. (just nu. Kommer förmodligen att prova vända alltihop IGEN.... senare... )
Tjurig? - jo.. lite kanske.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...