Dreaming in colors... dreaming in Exell...

JUST NU.....
 är jag sådär... fullständigt, fånigt, blommor-och-små, små-kvittrande-fåglar-lycklig.
Sådär.... Disney-rosa 5.0.
Jag vet inte hur jag ska förklara eller NÄR jag ska säga att det blev så riktigt.
Det kom gradvis, smygande och PANG!!!!! Bara blev det...











Plötsligt var det inte sååå kallt, eller mörkt i mitt lilla träsk...
Eldflugor och annat krafs började skymta där i mörkret.











Solen började lysa mellan grenarna...










Kroppsligt och reumatiskt är jag i ungefär samma skick och jag har fortfarande en och annan dust att ta med läkare, medicin, träning... ja, ni vet...dravel, dravel, tråååk..... men..
Det blev plötsligt lite roligare att ha ont.. eller... hur jag nu ska säga...
Ja, ja.. har jag nu sagt A....
Får jag väl erkänna att det helt enkelt beror på B <3 ;)


Vilket gör mig en liten aning disträ.....
Har liksom inte riktigt samma koncentrationsförmåga hela tiden....
Hmm......





I ALLA FALL... åter till ordningen.



En sak efter den andra fungerade, det började liksom gå min väg.
Jobbkontakterna fungerade.
Handläggare, handledare, sjukgymnaster och allt som ska fungera när man ska tillbaka efter lång sjukskrivning.... det bara FANNS... och vi tyckte LIKADANT... ( nåja... nästan).
Förhandlingarna övergick inte till slagsmål eller blodspillan.
(jag gav mig och går nu LUGNT och FÖRSTÅNDIGT in i en LÅÅÅÅNGSAM arbetsåtergång)

Jobbade min första dag IDAG :D :D :D !!!!!!
INGA inloggningar fungerade.... penna, block, grejs och jox låg INTE där jag lämnat det.
Stolen var inte HELLER som jag kom ihåg..
Knappar, inställningar, funktioner, program, dokument...... nääe... hur gjorde jag nu då?????

MEN ÅÅÅÅÅHHHH VA SKOJ!!!!!!

Jamen jag jobbar ju på världens bästa jobb.... inga konstigheter där... bästa Bodil fixade och donade.
Plutt var det nödvändigaste i ordning och jag kunde börja.
Exelldokument, formatera celler, spalter, autoformat mig HIT och Correct mig DIT!!!!!!!!
Hmm.... :( (fortfarande skoj dock)
Misstänker jag kommer drömma i Excellformat inatt :/.
De stackars timmarna gick aaalldeles för fort.
Om jag inte vore en lugn och sansad kvinna med ansvar skulle jag ha sovit över bland mina pärmar.




Njuter i största allmänhet av tillvaron förövrigt...
Plockar in från lilla landet, känner mig otroligt huslig och rik när jag kan stoppa höstens skörder i frysen.
Matlagningsintresset får sig en extra skjuts..
Provar nya recept och har alltid stekpannan mer eller mindre redo.













Och det känns ju JUST NU ganska praktiskt.....
För SKULLE det en FÖRSÖKA komma nåt tjorv i närheten av min lilla lyckobubbla nu....
Så är jag beredd..

MEN... äntligen är jag på gång....
Med lite dans och ... näääe.. ingen sång.
(sjunger fortfarande inte offentligt. Dyra böter på att låta så illa  ;) )
Kompenserar med att dansa FABOULUSLY i köket, trappen, på div dansgolv, lite överallt faktiskt :D
(Utom på jobbet )






Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...