Varning... VARNING... LÅÅÅG energinivå...

Har tappat en del vikt på sista tiden..
Värken äter på mig, jag tappar aptit och det mesta känns en aning träligt.
Jag har lyckats hålla mig över den Krisnivå som jag satt själv.
Håller koll och äter ändå och i alla fall för att inte vågen ska gå ner.
Drömscenario för somliga men inte för mig.
Det är EN av anledningarna att jag är växelvarm tror jag.... en aning för lite underhudsfett och allvarlig brist på träning.

Som ni förstår är fasta och banta inte riktigt min grej.
Men ibland MÅSTE man..
Började igår och fick inte äta frukost i morse...
AaaAAAahhhhh!!!!!!!!!! Bara för det vaknade jag med MORD i blicken, hungrig nog för att äta en Bufférestaurang till konkurs.
Pussade ömt kylskåpet..... klappade på skafferiet.... SUCKADE och for innan jag försmäktade.
TACK OCH LOV behövde jag inte träffa någon och vara trevlig eller pedagogisk eller andra OTÄNKBARA saker som man bara inte klarar av när man som jag blir en aning.... KINKIG när jag är hungrig.
Klev in på labb... sträckte fram armen... PLUTT - KLART.
SKENADE sen ner till jobbet lagom till frukostfikat.
ÅHH!!!! det var gott :D. Tillbaka på lassa blev det Frukost 2.0= MER kaffe och zoo-godis.

Det stillade det värsta.
Nu påstod min lille läkare att jag kanske dricker en aaaning för mycket kaffe... (trodde INTE det var möjligt faktiskt) Men har lovat att jag ska dra ner en termos...typ...

Väl hemma trodde jag att jag skulle hungra ihjäl igen..
Proppade i mig choklad, popcorn, paprika, 4 kalla korvar, ett äpple... kort sagt ALLT som låg i vägen medan jag snodde ihop en tidig middag med paprikakyckling, creme fraishe och potatis.

Så.. :D Nu är ordningen återställd.. sitter i soffan och ser ut som ett snöre med knut på.
OM EN STUND... ska jag dricka kaffe....
Jag har funderat.... OM jag nu inte ska dricka SÅ MYCKET kaffe.... men ändå måste ha KAFFE...
Skulle jag kunna dricka Espresso..... det blir ju som 2 kaffe i en.....eller.....
Bara under en nedtrappningsperiod naturligtvis ;)

För övrigt är det inte HELT otokigt om jag säger så :D.
Börjar jobba 1 september..och... mjaa... nää..... men... solen skiner....
helgplanerna artar sig... :D.
TREVLIG HELG ALLA :P






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...