Tillbaka till ordningen.

Nu börjar det likna normal SVENSK sommar igen.
Tog  i morse på mig underställ, tjockare jeans, t-shirt, ulltröja, fleecejacka, mjuk ullhalsduk till den trilska nacken och vindjacka.
Ja.. jo.. för en NORMAL person kanske det låter som lite överdrivet men jag är ju inte....
hmm.. nää... vi kan säga så HÄR...jag är växelvarm och blodcirkulationen är en aning rubbad nu för nacken har tillfälligt sagt upp bekantskapen med mig.
I alla fall..
Sen drog vi till Goaste Morbror L och hans fru M och plockade röda vinbär.
(TACK och PUSS i pannan till dem <3 )
Luftfuktigheten var till och från lite hög och brisen en aning sval.
Men vad gör det?
Det mesta av huvudvärken blåste bort och nacken är inte MER öm än innan.
Som grädde på moset har jag två hinkar vinbär :D :D.

Blev lite inspirerad och funderade allvarligt på om jag kanske skulle ta in lite från kryddlådorna också när jag landat hemma..
Jag ska ju ändå ta reda på bären...
Nu har jag landat hemma och inser att näää...... jag tror inte jag ska göra det just nu.
JUST NU... ska jag gnöla lite här på bloggen och sen ska jag nog se till och kasta in lite ätbart någonstans för kvällen blir nog vikt åt en aning smällmigrän.
Har ett "hål" över vänster öga som raskt börjar arta sig till en krater.
Nöjer mig med att ta reda på bären just nu och laga middag.

Det är så underbart med höst :D.
Ser fram emot att samla på mig lite som jag kan ta fram under vintern.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...