Å.. ena sidan såå.... men sen å andra sidan ....




När jag nu ligger här i mitt lilla träsk och flyter... inser jag att.. hmm.... det är väl kanske inte sååååå mörkt och eländigt ändå..
Tittar jag efter riktigt noga så... nog finns det smååå, smååå ljusglimtar ändå....
Filmen.. Prinsessan och Grodan kommer för mig.. Den där de befinner sig i  Amerikanska södern..
i Cajuncountry.. med en stooor snäll krokodil simmar de genom träsket och det är eldflugor lite överallt, de sjunger och det svänger lite i allt elände.

Såå.. Å ENA sidan har jag inte kommit så mycket längre....
Jag har tider i augusti så jag tänker inte oroa mig BEDRÖVLIGT mycket just nu.
Reumatiskt flyter jag och JUST NU.. är jag nöjd med det.

Å Andra sidan....har jag andra saker som just nu upptar en del tankekraft.
Samlar ihop mig och försöker bunkra upp mig innifrån genom att vara UTE..
Drar till skogs.... ägnar mig åt ANDRA saker.. Bryter vanor och tankemönster och försöker se annorlunda.!

Detta KAN vara en Aaaaning distraherande och om jag inte tänker mig för kommer det att förvandla min hjärna till sockervadd.
Fick ta mig i kragen ORDENTLIGT igår när jag skulle laga middag och stoppade in ugnsformen med strips i kylen istället för i ugnen.......
SKÄRPNING!!!!!
Så.....!!!!





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...