Säng...säng...säng...sova...??


Varit på laser idag.
Är nog en bit på bättringsvägen nu.. Sviterna efter mitt ambulansäventyr bleknar och reumatismens "fröjder" börjar ta över.
Öm och trött i kroppen..

Sömn är hårdvaluta nu.
Sover stundvis... Oroligt..
Har inte ork att göra som jag brukar..
Dygna och sen sova i ren utmattning.
Men idag!  Nu skulle jag nog få sova lite.
Optimistiskt larvade jag mig i säng tidigt.
Grundade med redigt stor kopp te och ordentligt stor Dagobert-macka.
Fluffade till kuddarna, arrangerade täcket, snodde upp håret i knut.
Här skulle AVANCERAT hårdsovas!
Vi pratar Sov-som-en-stock-och-vakna-med-dreggel-på-kudden-sova.
Vi pratar Gå-i-ide-sömn....ja...dvala,heter det ja.
Ja ni ser ju...hjärnan domnar när man inte får sova.
Det är nu tre timmar senare... Drygt...
Kryyyyyper i kroppen...
Vänt på kuddarna,  snurrat,  bytt, flyttat runt.
Hasat runt,  druckit vatten...
MEDITERAT OCH AAAANDATS...
Tööömt huvudet på tankar och frustration..
TRÖTT!!!!
In i märgen trött...
Trött så jag mår illa.

Blir inte mycket sömn inatt heller som det ser ut.
Lederna bränner....pulserar, värker.
Ger mig ingen chans till ro..

Blir åtminstone bildad av eländet...
Häromnatten såg jag en dokumentär om utgrävningar på den mongoliska tundran..
Visste ni att deras gravar var konstruerade som naturliga frysboxar?
De stackars arkeologerna hade ett fasligt besmi med att få upp frystorkade hästar och mongoliska krigare innan de tinade.

Nää....
Nu blir det ett nytt varv....
Dricka lite vatten, kyla lite leder vända kuddarna och kolla om kanske, kanske.....

I bästa fall... Gonatt :)
Annars... God morgon på er :/


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...