Midsommar

Midsommar...
Borde, skulle, tänkte, åhh jag skulle vilja..
ha något skoj planerat.
åka iväg...dansa, skratta, umgås,  träffa folk.

Men...
Ähh...som Askungen sa... Va är väl en bal på slottet.
Det är ju ändå kallt, regnigt,  blåser småspik...
Midsommar är en familj-par-helg...

Planerar in en date med soffan, en långpromenad.... Kanske till och med två.

Hmm... Nu blev det lite väl tragi-patetiskt här i mitt lilla träsk.

Åtgärdar det sen.... Imorgon eller nåt...

Trör mig nog... Hittar väl nåt att göra så.....
Det löser sig.

Men just nu sover dottern.
Just nu behöver jag inte "ta mig i kragen och vara som vanligt "
Just nu måste jag inte kamma till mig och stå ensam och stark...
Just nu....



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...