Boxhandskar på.

Idag är det som det är.
Det här väderomslaget kom så fort och blev en aning brutalt mot mina ömma leder.
Brukar reagera vid 10 grader upp eller ner men den här gången gick det från 27 - 7.
Kände redan i fredags att Nuuuu är det nåt på gång.

Hade tid för träning och sjukgymnastik idag men insåg att det inte skulle gå.. inte ens med "JAG VILL-tjur".
Så jag bokade av.
Mitt förnuft klappar mig på huvudet och säger "duuktig"
Men för hjärtat och viljan är det ett nederlag...ett nerköp... jag tog mig inte iväg... jag "gav"upp och lät Reuma-eländet vinna... den här gången.

Men idag kan jag inte göra så mycket annan än retirera.
Ger mig och vilar för att strida och förhoppningsvis ta 2 trappsteg upp en annan dag.

Irriterande är det i alla fall...
Om jag bara har ont i knän, fotleder och handleder... då kan jag lite i alla fall..
Men idag har det satt sig på finmotoriken.
Provade pilla på lite med mina Basilikaplant, skola om lite....
Tur jag har MÅNGA....

Provade sätta mig vid symaskinen och sy lite för att distrahera bort lite värk....
Gjorde en okontrollerad rörelse med mina klumpiga händer och rev ner nålburken....
Så bra att jag har magnet för att plocka upp nålarna..

Kopplade upp mig på min TENS, lirkade in virknålen mellan fingrarna och tänkte...
Nää..... inte det ...

Plockade ur DISKMASKINEN......
GICK BRA... Muggen höll.....

Fyllde tvättmaskinen....
WHIHOOO..... klarade DET utan att klanta mig :D...

Det går inte göra något litet när händerna känns och fungerar som boxhandskar.

Skulle behöva sova lite och ta igen lite sömn iof... men.. hur kul är det på en skala??
Quigongat lite för att få lite värme i lederna, fungerade sådär....

Så förutom att gnälla lite här på bloggen, prova olika Tröö-mig saker och slänga ur mig ramsor som skulle få en Bordellmadam att rodna när det misslyckas......
Så vandrar jag runt som en osalig ande.
Svär okontrollerat åt det förb--- vädret ... Nää jag tänker inte gå ut och gå när det blåser småspik och regnar.... riktigt sååå rastlös är jag inte.... än.
Sippar kaffe...

Nu har förmiddan ändå gått så nu ska jag pilla i mig lite lunch och vänta på att dottern kommer hem.
Dagens höjdpunkt blir en tur till affärn....
whiiiihoooo.......
Nåja.... bättre än att bara vara hemma och se allt jag inte kan idag.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...