Mmmm.... Drömstart....:


SKULLE ha klivit upp SENAST halv sju i morse...
Vaknade tio i åtta .....
Upphävde min stämma och lät som ett hysteriskt, stressat brandlarm.
Väldrillad dotter flög upp i givakt, SAMTIDIGT som hon klädde på sig.
Själv packade jag träningsväska och mailade skolan om försenad ankomst för dottern.
TACK och lov för mail på mobilen!!!
Vi kunde inte ha kommit fortare nerför trappen om vi hade haft en brandstång i vårt hus.
Dottern slevade in frukost och jag letade bilnycklar m m...
(Jag stoppar de i olika jackor, väskor, fickor varje dag.... lite "gissa vart" kan vara nyttigt och uppbyggande för minnet. LITE träligt när man har brått bara)
Sju minuter över åtta klev vi ut igenom dörren.
Min frukost blev ett äpple i bilen på vägen in, och ett till på väg hem.
Halv nio-isch skuttade..., ja , ja...klev jag in i träningslokalen.
Ställer mig på Cross-trainern för att värma upp... och KÄNNER bokstavligen hur adrenalinruschen RINNER av mig..

TUNGT

Av OFÖRKLARLIGA anledningar var inte riktigt kroppen med mig..

Nåja.. skam den som ger sig.. jag gjorde mitt bästa.
Jag var ju såå stolt förra veckan för att jag lyckades genomföra HELA träningsprogrammet...
Aaaallt som stod på kortet.. Inte så många gånger eller så tungt som jag skulle men ändå.. jag genomförde HELA programmet....eller.....
Idag tittade jag på ANDRA sidan av kortet....
Så jag kör en liten rättelse:
Jag är sååå stolt och glad över att jag kunde genomföra NÄSTAN hela sjukgymnastikprogrammet!
MER än halva åtminstone.
Och idag gjorde jag NÄSTAN lika bra ifrån mig som förra veckan.....
Utrymmet för förbättringar är betydande...:/

Tog en tur in på Plantskolan på vägen hem.
Yrslade runt och trakasserade den stackars personalen med Avancerade odlingsfrågor.
Tomater, plantjord, omskolning...
Vi var Sååå överens!!!!
Underbar personal där :D. Tolerant tror jag är det rätta ordet faktiskt.

Nästan hemma bestämde sig väl kroppen för att ge igen för morgonens tyning.
Landade hemma med frossa, yrsel och huvudvärk.
Tryckte raskt i mig mer frukost. - Stekt korv, potatis, tomater och ägg.
Prisa gudarna för de tre F:en!!
(Fina Fynd i Frysen.. fast idag var de i kylen...alltså en FFK :D )
2 monstermuggar med hett te på det.

 Inlurvad i vaaarma kläder, tjocksockar, ullkofta.
Uppkrupen i soffan kände jag mig tillräckligt stärkt för lite avancerat gnällande..
SÅ.. nu har jag gjort det med.
Sippar på en tredje mugg hett te, ber en bön om att nacken och huvudet ska GE sig snart och hoppas att lite avancerad vila ska göra så kroppen blir LITE sams med mig igen.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...