Men... bör jag bli FÖRVÅNAD... eller.....

Ja.. se NU är det DAX!!!
GNÄLLDAX!!!!

Jag hade för EN gångs skull lite tur och vann en fin liten skinka till påsk.
FÖR EEEEEN GÅNGS SKULL VANN JAG!
Det är som ni förstår inte nåt som händer OFTA.
De gånger jag annars vinner på slikt tyll är när det står "Vinst till ALLA".

Nåja.. Glad i hågen tillreddes denna delikatess till påsk.
Och jag tycker ju det är väldans smaskigt med skinka på hårdmacka med lite starksenap.
Mmmmmmm......
Det var väl mest jag som åt av skinkan.

Efter ett par dagars smaskande noterade jag ett par konstiga prickar....runt ögonen...
ÄSCH..trams... lite torrfläckar... vår-torr-fläckar...bestämde jag mig för....
Lite kliiga torrfläckar.. smööööörj...

Sen eskalerade eländet till resten av ansiktet... och här och där på kroppen...
Nu ser jag ut som jag ska ömsa skinn bitvis...
eller som om jag råkat stå för nära en bläster...
eller somnat med huvudet utanför tältet i en sandstorm....
eller som om det fattas 3 l vätska, fläckvis i ansiktet....
eller som om jag varit på fest, kommit hem redigt "salongsberusad" och tagit fel på sminkborttagningsservetten och sandpappret... (eftersom det är LOGISKT att de förpackningarna ligger bredvid varann)

Och jaa.. jag har gått igenom Aaaallt jag stoppat i mig senaste veckan och det enda som var "nytt" var den rara lilla skinkan.
Så nåt var det jag reagerade på.

Nu kommer vi Ääntligen till anledningen för GNÄLLET...
ja.. förutom att det är OUTHÄRDLIGT synd om mig som inte får KLIA, för att jag måste ligga på mina händer för att inte riva sönder mig... för att jag vaknar på nätterna av att jag ligger och GNUSSAR huvudet mot kuddarna som ett annat MIFFO...och för att det inte HJÄLPER trots att jag snart smorslat upp en HEL FLASKA med hudkräm för EXTRA torr hud.
OCH för att jag igår lyckades dra tårna i kökspallen SAMTIDIGT som jag HÅRDHÄNT daskade ner låret i den vassa kanten, vilket idag visade sig i en FIIIINT litet JÄTTEBLÅMÄRKE som gjorde att jag inte fick träna riktigt som jag ville för att jag hade en muskelblödnings-grej på gång...
Jag är duktig.. jag lyssnar på min lilla sjukgymnast och hon sa: -Nej vet du IDAG får du ta det lite lugnt...
FÖRUTOM DET!!!!
Har jag nu när det varit STRÅLANDE fint väder inte kunnat sitta ute i den vackra solen!!!
KÄNN PÅ DEN!!!! Och håll med om att det JUST NU är mest syndigast om mig i hela världen...

Smög mig ändå ut en stund och krattade min lilla uteplats och rensade lite i rabatten.
Idag tillbringade jag eftermiddagen med att skola om mina små plantor och suktande titta ut mot kryddlandet som ska göras om.
Fast.. det kanske var lite tur att jag inte kunde göra det idag.
Är inte riktigt i grävarform.... grunnar lite på hur jag ska komma runt det..
Tror lösningen heter.. "Markduk och Ähhh-det-blir-nog-bra"

Nåja... i morgon ska jag upp på Hc och få lite tips och råd för min lätt blästrade lekamen...
Håll en tumme eller två för mig att det är skinkan och inte reumatismen som börjar pysa ut genom porerna...

Går ONT nu....
Men känns BÄTTRE :D.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...