Lite trickigt men det gick.

Ibland händer det saker som gör en medveten om sånt som man tar för givet här i livet..
Som tummar.
De finns mest bara där.. bra att ha.
Men OOOOhh.. va mycket man behöver ha tummar till.
Just nu känns det som om det enda jag inte skulle använda dem till är att... att... peta näsan..

Låtom oss gå till början och botten av Gnället.

Till att börja med tänker jag Bestämt hävda att Jag har inte gjort nåt!!
Och absolut inte med tummen!
Men.. ändå bestämde sig först min vänstra tumme för att den gick i strejk.
Den gör inte ont hela tiden eller så.. om jag bara försöker hålla den någorlunda parallellt med pekfingret och resten av handen.. då sköter den sig.
MEN om jag sträcker ut den, som om jag skulle vilja göra tummen upp, eller om den slinker in mot mitten av handflatan, eller blir bara en liten pytteaning belastad/ANVÄND...
DÅ.. gör den lite ont...runt handleden och ända upp till armbågen... på ett sånt sätt så jag skulle kunna tro att jag på köpet skulle få en afropermanent.
Så. Den trilskas lite.

Och jag kan tala om att det är lite Trickig att laga mat utan tumme!
Prova skala och skära lök utan att använda tummen.
Eller dra skinnet av ett kycklinglår! Då funderade jag faktiskt ALLVARLIGT på om jag inte skulle kunna använda en TÅNG!
Det var bara en liiiten rest av sunt förnuft/hygientänk som i sista stund hindrade mig från att hämta fram verktygslådan.
Så man använder just tummen ganska mycket.
Mer än man tror faktiskt.
Nu har jag ändå fixat och slängt in kyckling och grönsaker i ugnen.
Och när ändå tummen pulserar så kan jag passa på att gnällblogga lite.
För nu har även den högra börjat tjorva :(

Joo.. jag har pratat med lilla sköterskan som ville jag skulle prata med tum-terapeuten...
Och hon skulle hojja när hon hade tid.
Tills dess hasar jag runt med mina mycket staijlich tumskyddarhandledsskydd och försöker att inte irritera dem i onödan.

Sprang på stan igår med Kompis A. :D. Kaffe, kladdkaka, surra lite och några affärer var inte alls dumt.

Hade lite mer jag skulle avhandla men nu gör tummarna ont.. och jag måste hinna vila så jag kan använda bestick och slipper äta ur skål... så det får vi ta en annan dag.

Ska jag ta det i en extremt positiv anda - det kunde vara värre....
Så jag antar att på det stora hela är det ändå....


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...