Kom inte och säg att jag inte är POSITIV....

Tungt nu...
Går inte riktigt som jag vill.. får inga vettiga svar och frustrerande nog har de inte kommit fram till någon "PIIIING-jättefrisk över natten"-medicin.
Står upp till armhålorna i Frustrationsträsket och trampar desperat medan jag sakta sjunker djupare...
Håller upp hakan för att inte "Men-griiiin-då"-vattnet ska rinna in i näsan och kväva mig.
Hänger upp det själsliga förståndet på 2 små krokar.
Träning/Quigong och Lilla underbara kuratorn.

Quigongen är väl mer som en stående meditation.. man GÖR egentligen inte så mycket..
Man står ganska stilla, fokuserar, kopplar bort "Det-är-fördjävla-bedrövligt-tankarna", viftar lite på knäna och snurrar lite på väl valda kroppsdelar....

Men... effektivt för mig.
Jag blir varm inifrån... det får väl igång en och annan cirkulation kan jag tänka....
Jag blir fokuserad... för.. kan man tänka. Quigong är visst lite besläktat med Tai Chi....som visst är en fin liten kampsport.
Så jag tror jag har ett nytt mål här i livet..
Jag tror jag ska försöka gå vidare och, NATURLIGTVIS i RENT meditationssyfte.....lära mig en smula Tai Chi.
Och nästa gång någon försöker SLÅ I mig en massa Positiva Plattityder i Medicinskt Syfte....
Tänker jag, med en Perfekt vinklad handled och i EN ENDA graciös rörelse, SLÅ UR en och annan tand....


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...