Världen... Ta er i akt.... Nu är hon "SÅDÄR" igen....


Jag hade en löst utarbetad plan på vad jag ville göra idag.
Tänkte eventuellt börja dagen med att baka lite kanske...
När jag nu ändå bara går här och slarvar till ingen nytta.
Sen såg jag häromdagen att fönstren börjar se en aning solkiga ut.... kan vara bra att göra nåt åt det.
Och efter lite stärkande kaffe runt tiotiden tänkte jag börja antingen möblera om i sovrummet, hallen, pysselrummet och /eller klädkammaren, förrådet ute....
Inventera lite krukor.. se över vad som ska kastas... sopa upp lite grus på asfalten... gå en långpromenad... skotta av altanen på baksidan...

Efter lunch... vid tolv... Uuungefär...
Tänkte jag ta det lite lugnt en stund..... vila lite.....
SEN efter det.. vid halv ett när jag lagat mig en god och näringsrik lunch.. tänkte jag .....



Min kropp ville inte ens KLIVA UPP i morse..
Så jag ligger här i soffan, sippar lite kaffe och tycker sådär lagom synd om mig själv...
Pluttar lite på telefonen och.... hmmm... Spotify... hmmm... plutt, plutt, pet, pet...
Åh... meeen har jag inte kopplat ihop det med Fb.. men DET måste jag ju göra...
HMM!!!! VADÅ GÅR INTE??!!!
Och så som genom ett trollslag...
De TEKNISKA hornen växer ut.....
Jag menar.... det är väl då SJÄLVASTE!!!!
Hur svår ska det behöva va?????



Tillräckligt för att få allvarliga adrenalinpåslag med frustrationsanfall, visar det sig.
Kramp i pekfingret med......

Nu har jag petat och pluttat NOG!!!
Den dumma telefonen fattar ändå inget.
Och inte förstod datan/applikationsinställningar/vad-det-nu-heter- nåt heller....
Så jag tänker inte sänka mig till deras nivå längre....
Jag bestämmer mig helt sonika för att jag INTE VILL koppla ihop Spotify och Fb...

Men nästa gång jag pratar med dottern och svärsonen ska jag BANNE mig ha reda på den rätta kombinationen med 1:or och 0:or så jag kan tala om för den DUMMA maskinen EXAKT vad jag tycker om den!
SYNKRONISERA  IN DET I RÄTT FACK!!!!

Själv tänker jag lägga mig i soffan igen och IRRITERA mig på nåt tv-program tills kroppen bestämmer sig för att vara på min sida av planeringen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...