Mauna Loa.... Phuff....!!!!!

Dagen började inte så lovande.
Var en aning Quasimodo i morse, till råga på allt en bakfull Quasimodo, som om det inte skulle räcka men en vanlig.
Började redan igår med den numer sedvanliga rutinen.
*Ringde min sköterska, blev ordinerad att lämna prover.
*Var till HC idag och lämnade prover, fick svar....
Och det finns iiingen anledning till att jag ska vara i det här tillståndet eftersom proverna säger att jag i princip är frisk....
Så jag travade hem i solskenet och sen drog jag mig tillbaka till soffhörnet med mitt ömma huvud.

Drabbades sen av ett oväntat adrenalinpåslag på eftermiddagen.

Det var LÄNGE sen jag hade ett "ALLA-PROPPAR-I-HELA-SKÅPET...-UTBROTT"....
Det här var ett sånt........ett vulkan-ilske-utbrott!!!

Insåg att jag var tvungen att på ett vettigt sätt få det ur kroppen så jag kopplade upp mig med Tens och började tokstäda.
Aggressionshantering av den gamla skolan.
Det var antingen det eller gräva rabatt.....

Fungerade inte så bra först eftersom det fick lilla Migränen att slå på läge 10.
Men efter ett par vändor med "busskörning" började det släppa.

Nu när dammet lagt sig kan jag konstatera:
* att det var ju skönt att ha hela lägenheten ren på samma gång. Det var ett tag sen allt blev städat samtidigt.

*att jag FÖRMODLIGEN inte kommer sova överdrivet mycket inatt. Min lilla strömbedövningsapparat är gudomlig men den kan inte utföra mirakel.

*att det INTE kommer bli så mycket avancerat gjort imorgon...

Om det var klokt att ta till just den här ilskehanteringen JUST NU...... kanske inte...
Konstaterar bara att Meditationsmetoden aaaandas inte fungerar på mig.

Skrapar ihop lilla kroppen och rakar mig i säng.








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...