I parallella universum

En del av mitt liv står nästan stilla.. som en stor kall glaciär på glid....
Som  mina skov och mediciner och allt det tramset.
Då känns det som om jag sitter fast i ett vaccum. Kommer jag ett litet steg framåt, halkar jag 2 ordentliga storstövelsteg bakåt.
Misslyckade medicineringar, infektioner, provtagningar och emellanåt en liten tur in till akuttider här och där.
Jaa.. sådär vansinnigt träligt emellanåt. 
Same, same but diffrent...

Så har jag då det "normala" livet som fortgår som vanligt.. och som ibland bara springer ifrån mig.
Vad har då hänt sen sist jag bloggade.. 
Jaa.. vi kan väl ta en lite snabbresumé...

Strax före jul blev jag påbackad.. eller rättare sagt Glenn blev påbackad på en parkering.... av en man.
TURLIGT nog för mig var det en Gentleman så han letade reda på mig och talade om vad som hänt.

Jul - massor med mys och oooohyfsat mycket mat, kladd och kaffe konsumerades.

Nyår :D. MER mat, gott och så till slut skickade vi iväg de sista Khom Loy-lyktorna.. fast den sista lyktan höll nääääästan på att fastna i snöräcket på taket...men det gick bra :D.

Äldsta dottern och svärsonen hann inte ens lämna stan förrän jag började flytta undan lite inför den kommande TAPETSERINGEN. 
Sen kom många dagar då det flyttades tillbaka... ska jag vara ärlig är jag inte ens riktigt klar än.
Lite, lite i taget börjar det arta sig ändå. Det ser inte ut som om vi just har flyttat in i alla fall. 

Jag har beställt mig en ny spis : D :D .. Whiiiiiiii!!!!!!!!!!
En fiiiin en, platt (häll) med varmluftsfunktion.
En sån där som INTE bränner sönder mina kastruller och fina stekpannor.
En där ALLA plattorna kan avändas SAMTIDIGT :D
Kan knappt vänta till den kommer :D.

Glenn blev också inkallad till ett "doktorsmöte". Och det beslutades att Lilla raringen skulle få fortsätta till Den Stora Autobanen Ovandär......
Sorgligt men sant.

Så blev det då en aning frustrerande......
Jag vet väl på ett ungefär lika mycket om bilköp och sånt som Tony Rickardsson vet om knyppling
(antar jag i alla fall.. man vet ju aldrig. Han kanske är duktig på det)
Nåja..jag är i alla fall inte duktig på bilar. Så jag gjorde det jag gått på kurs för att göra...
Jag ringde en vän och bad om hjälp :D.. och morbror i det här fallet :D.
Han grunnade lite och så blev det en Conrad....en blå....
Och han är så sööööt.... när vi parkerade lille Conrad på parkeringen första gången såg parkeringsplatsen väldigt mycket större ut än vanligt.

Bara det blir lite värkvänligare väder ute ska lille Conrad få sig en ordentlig Make Over.
Det ska torkas och putsas.
Bilklädseln ska måttas om, tas in lite här och där och monteras in.
Det ska till lite Bling och lite ditt och datt ska fixas.

Annars tuggar jag beslutsamt vidare på mina "gräsblandningar".
Letar frenetiskt vidare i diverse kokböcker för att hitta alternativa recept men hittills är min bistra erfarenhet att grönkål, spenat och broccoli i kombination bara SER gott ut på tv.
När det ska intas i kombination i ett litet kök finns inget annat alternativ än att beslutsamt tugga och svälja.

Godnatt på er kära bloggläsare





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...