teori och praktik..

Eftersom jag numera är en starkt reformerad kvinna......som gått på kurs......
Lärt mig andas.....och hantera ilska och frustration....
Ska jag nu efter konstens alla regler göra en ALLVARLIG utvärdering av mitt IBLAND lite väl kreativa Habrovink-sinne.

Habrovinkar används bäst när man måste kompensera och komma runt vardagsproblem som en picklig liten kropp kan ställa till med.
Lite "Vrång kvinna"-anpassat.

Det som i TEORIN kan kännas rent GENIALT kan i PRAKTIKEN ibland visa sig vara....mindre smart...
Jag tänker inte gå in i detaljer....
Delar bara med mig av mina slutsatser.

Jag inser att jag har en lätt kluven personlighet...

*Vi har den lätt tråkiga, ordentliga,realisten som funderar och väger handlande och konsekvenser i det oändliga.

*Sen har vi mitt alterego....
(hon är banne mig inte riktigt navlad!)
Med lätt vansinne skymtande i blicken kan det bli lite vad som helst... Då är det inte mycket som är omöjligt.

Detta alterego kommer oftast fram i sin värsta form när jag är lite.... Frustrerad

Av olika anledningar är jag lite mer frustrerad än vanligt just nu.
Jag får då ett rent OHÄLSOSAMT behov av att bevisa för mig själv att "jag KUNDE!!!"

Eftersom jag ändå har en liten rest sunt förnuft.. :/(?!) försöker jag hitta mer eller mindre kreativa vägar runt det faktum att alla delar av min kropp inte gör som JAG vill...

Och det är här det kan slå över......
Eftersom Geni och Rent vansinne kan ligga väldigt nära varann...kan jag väl motvilligt erkänna att några av mina bästa habrovinkar och idéer har sett dagens ljus vid såna här tillfällen.

Inblandade i min STRÅLANDE idé den här gången var en trapp, en stadig resväska, en kraftig gardinstång och en hylla......

Resultat????
*Tre fula hål....
*Tokförbannad kvinna.....
*Senan som fäster mellan skinksteken, runt revbenen och lungan..... Sträckt tills den snäppte tillbaka i fina korkskruvar....
*Mitt förnuftiga jag är så arg så hon hyperventilerar och har andnöd...på samma gång.
*Och till sist det mest Brillianta....jag lyckades göra illa vänster arm, axel.... Dvs den arm som fungerade.

Straffet blir att förklara för den STRÄNGA sjukgymnasten i morgon och förklara och erkänna att...
.JAaaaa...!!!! Jag är IBLAND dum i HELA huvudet.....
Och...
NEEEEJ!!!  Jag ska inte göra riktigt sååå igen...någonsin!

Bäddar ner mig indränkt i liniment...medicinerad....småputtrar min ömma lekamen på medelvärme på värmedyna och upprepar 100 gånger mitt straffmantra....
Är huvet dumt får kroppen lida!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...