Nytt år.. nya tag..

Ny sjukgymnast...
NYA TAPETER :D :D :D!!!!!!

Japp..!!!
NU j-klar.. säger jag bara.
Jag har nu SKRAPAT botten på humörtunnan och titta på......









Lite jävlar anamma fanns det kvar ändå.

Svängen hem till Byn, att dansa, skratta och ha en skvätt kul, gjorde susen.
(jag hittade ju faktiskt igen humörtunnan.. den har varit "borta" ett tag nu)

Sen ska jag väl motvilligt erkänna att vissa (de flesta) musklerna och muskelfästena INTE riktigt håller med mig där..... men... VEM lyssnar å andra sidan på dem... inte jag.
Så jag har väl varit en liten skvätt öm..
Men det har ju på ett sätt varit positivt..
Jag har inte kunnat sitta still så mycket.
Och det var ju bra.
För nu är det bortplockat Aaaaallt som fanns på väggarna och som kunde vara i vägen...
Och i morgon får jag omtapetserat!!!!!
WHIIIIIIIIII!!!!!!

Såå roligt :D.

Ska sätta fram en stor termos kaffe och en påse bullar till de flitiga små liven.
Jag vill inte se det som MUTOR.. det är ett sånt hårt ord.. nää.. jag ser det som en fin liten MOROT.. :D

Själv ska jag in till den nya sjukgymnasten som lovade att hon skulle ha ett fint litet träningsprogram klart till mig när jag kom.
Vi får se om hon går på min träningsteori där....
(ja.. jag sa att jag nu hade varit ordentlig och vilat i.... ja... LÄNGE.. så nu tycker jag vi provar
"DET FÅR BANNE MIG KOSTA VAD DET KOSTA VILL- kroppen SKA igång" - träning.)
Hon lyssnade i alla fall och lovade att hon skulle göra vad hon kunde när hon tittat igenom mina
"haveridiagram".
Det känns lite som jag provat de mesta. Det här är väl vad jag kommit fram till:

AaAaandas - jaa.. jooo.. men hur mycket syre ska man inta innan det blir bra?.. jag har läst att det INTE riktigt är bra att hyperventilera heller..
Strikt kontrollerat syreintag leder i mitt fall oftast till att jag antingen blir yr av för mycket/för lite eller till att jag blir trött och somnar..

VILA.. LÅT DET TA TIIIIID - Nää VEET NI VAD.. Jag tänker inte ens gå in på det.. det är inte bra för mig att bli okontrollerat ARG när jag nu kommit in i en positiv fas.
Och det är ALLT jag tänker kommentera om det....

BIT IHOP - en klassiker men funkar då inte riktigt alla gånger... en hyfsat bra livsslogan är det, inte RIKTIGT lika bra som..
HUR SVÅRT KAN DE VÁ??... men ändå.. ja.. användbar...

HUR SVÅRT KAN DE VÁ??  - är som sagt riktigt användbar men ska användas med ett stort mått av förnuft och självinsikt..
Biverkningarna kan annars vara SVÅR FRUSTRATION, ilska, ömmande kroppsdelar, vätskebrist och allvarliga humörsvängningar. OBS.. bör INTE kombineras med BIT IHOP annat än i undantagsfall och i väldigt korta perioder.

BRYT IHOP - jamen.. DET gör ju ingen människa glad.. Ändå inträffar det ibland. Tråkigt men sant.
Kan i och för sig vara bra med ett ordentligt Bryt-ihop-gråt-ögonen-ur-dig men det måste då följas upp med ett GÅ VIDARE-moment...(lite känslo-Monopol över det hela, jag vet)

Har jag haft lite problem med GÅ VIDARE-momentet finns vissa hjälpmedel att ta till.
Förutom UNDERBARA VÄNNER finns ett par saker till....
Observera dock att man måste ha en speciell galghumor och att det måste användas under kontrollerade former.
Dessa hjälpmedel går även under arbetsnamnen GALGHUMOR och DRYPANDE REUMATISMSARKASM.
För bättre effekt kan de kombineras med bloggskrivande och ÄCKLIGT KLÄMKÄCK MUSIK, "sång"och "dans" bakom fördragna gardiner.
Möblering kan också vara ett alternativ om man har barn och grannar i närheten som kan tänkas ta skada av "sången" och "dansen"...

DET-É-MEST-SYYYNDIGAST-OM-MIG-I-HELA-VÄÄÄRLDEN...!!!!
är väl inte nåt jag medvetet provat utan mer en biverkning av långvarigt BIT IHOP och kan komma som en efterverkan på BRYT IHOP.
Det kan även komma som en biverkan på metoden ACCEPTERA DINA BEGRÄNSNINGAR.... 
Så det är verkligen något jag rekommenderar att man använder med STÖRSTA FÖRSIKTIGHET!
Botas ofta mycket och gärna med GALGHUMOR, DRYPANDE REUMATISMSARKASM och ÄCKLIGT KLÄMKÄCK MUSIK.

MEDITATION....
Inne... - funkar inte riktigt.. kan IBLAND hjälpa lite men slutar oftast med att jag måste dricka kaffe...
Ute.. - funkar BÄTTRE.. Bäst är det om det utövas sommar/hösttid, vid en sjö.. med spö, eller i en skog.
Det leder också till att jag vill ha kaffe om jag nu tänker efter men det är ändå både bättre och trevligare.

Jaa.. när jag nu delat med mig en skvätt av min Ooootroligt Outgrundliga visdom.....
känner jag att det är dax att skutta.... nåja, raaaaaka kroppen min i säng stämmer kanske bättre.


Bäst att samla lite kraft...
Har en ny filosofi att prova...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...