Poar på lite....

Jaha..
Så har jag då varit in på en haverikontroll på det stackars vrak som kallas Min kropp...
(Visst låter det lite Dramaaatiskt :D )
Nåja.. resultatet var väntat..
Allmän bedrövelse och det blir ingen intagning till Bolshojbaletten i år heller.

Däremot ska jag få prova en ny medicin.
Fördel - det kan inte bli värre.... ( hoppas jag)
Nackdel - det är sprutor... (Iiiiihhhh....)
JAAA.. jag vet..jag som är så stor och duktig..
Men Spruuuutor... jag TYCKER bara inte OM dem...
Och så ska jag sitta där med mina smååååå skackliga, stela fingrar... skakandes av rädsla...och försöka finna på mina lår med nålen som växer och blir längre för varje sekund som jag tittar på den.
Jo.. tanken har slagit mig.. jag skulle kunna blunda.. men .. ja.. mina lår är inte små eller smala men de är inte heller i storlek med en flyglandningsbana. så.. nä..

OK..det kanske inte är riktigt såå illa riktigt då men..
Nääe.. jag tycker inte om sprutor.

Så de skulle se över om jag inte kunde få det på penna istället..
Men..jag är pessimist så jag tänker GRUUUUVA mig ORDENTLIGT över de hemska sprutorna så länge jag kan.
Då kommer jag och sväva på moln och tycka jag haft VÄRLDENS flax när/OM jag får penna. :D

Skulle ha varit iväg på ett första besök i tisdags men vi fick en släng av magsjuka på besök.
Stackars lilla grynet hasar runt och är lätt grön i ansiktet.
Under tiden medan jag väntar på att hon behöver få vattenflaskan påfylld och allmän sjukservice fixad går jag på tånaglarna...
Jag har drabbats av SVÅR rastlöshet.
SÅ jag bakar nåt litet och poar på i största allmänhet.
Mycket kaffe går det..
Och jag måste säga att jag är fasligt nöjd med min nya lilla panna som jag fick i födelsedagspresent.
OM den blir en liten aning förbisedd och skulle råks på koka över så spottar den bara lite försynt precis så mycket så att det kommer lite på plattan, så det fräser lite.
Min GAMLA panna var en visseljohanna som började lite diskret vissla, för att övergå till ett blodisande illtjut, för att sen helt enkelt kaskadspy hett kaffe över HELA spisen, bänken, golvet.
Gärna så att det dessutom rann ner MELLAN spisen och bänken så till den grad att inte ens en liten skvätt lugnande kaffe lämnades till stackars mig som skulle städa kaffe överallt.

Nä.. nu blir det hopp i säng.


 Nu tar jag med mig några recept som jag tänkte renskriva och bäddar upp mig.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...