Bara lite grejs... men i god tid.

Julen blev en enda lååång frukost-lunch-middag-litesmåttemellan-maraton.
De stunder jag inte knaprat eller smaskat på något har jag sovit.
Nä.. det var väl kanske lite överdrivet.. mellan tuggorna har jag umgåtts med äldsta dottern, svärsonen, lilla dottern och lilla mamman :D.
Bara myst och stoppat in i sann Julanda.
Detta frosseri betalar jag nu för DYRT!!!!
Eftersom jag HELST inte ska äta saker med vitt mjöl, vete, och helst inte vitt socker...
Jag kan säga att jag har KNÖDD i mig chokladmaränger, smaskiga biscottis i massa varianter, pepparkakor... Åhh... massa, många pepparkakor, bullar, mjuka kakor.
Och så MAAAAT i travar på det.
Resultatet...?!
Jag hasar runt som en gravid sjöko..
Nä.. jag skojar inte. Det är resultatet. Jag tål inte mjölet och sväller upp som en gasballong..
Ja.... ballong,  det är nog mer nära sanningen..
Som Pumpa hasar jag runt med ständigt magknip.
Så nu .. Från och med NU!!!
Eller rättare sagt Från och med om 10 min..
(dottern har bakat nya kakor.. och eftersom jag är en God mor.. måste jag ju smaka lite.. bara en..)
Men SEN blir det STRIKT iiiinget mjöl och socker.
Har en förhoppning om att komma i vettiga kläder lagom till trettondagen, kanske.

Har i alla fall fått tid för tapetsering av kök och hallar.
Tänkte efter lite och var iväg och lånade tapetkataloger över helgerna.
Tyckte själv att det var ett smart drag... först.
Men nu har jag bläddrat fram och tillbaka i de två kataloger som innehåller standard-papperstapeter som man får välja mellan.
Och jag kände inte riktigt för någon lackblank tapet i köket... eller hallen för den delen.
Speciellt inte någon blank med stooooora ringar... eller krusidulliga krusiduller.
Ville inte heller ha något stormönstrat med mycket färg.
Jag tröttnar så fort på tapeter och eftersom de här mest troligt kommer sitta ett tag vill jag ha något neutral, enfärgat så jag kan förändra rummet med tavlor, textiler och annat runt-i-kring-krafs.
Nu ska jag bara bestämma mig för vilken av de tråååkiga tapeterna som jag tycker är MINST tråkig.
Så jag sippar kaffe och bläddrar fraaam och tillbaka.

Började titta mig runt lite i köket, hallen och hallen.
Jag rensade bort ganska mycket när jag pickelanpassade lägenheten i somras.
Kände inte riktigt för att ta bort julen än. Men tänkte att jag kan ju plocka bort litegrann..
Så jag började plocka bort vaserna som stod uppepå köksskåpen.
Flyttade bort lite kokböcker och lite annat.
Blir inte mer idag. Men jag har ju i alla fall pysslat på lite och kommit en bit på väg.
Nyttigt!! När jag plockar tittar jag igenom och rensar bort.

Mnää.. nu blir det lite mer kaffe, lite mer blädder i katalog och lite soffhäng med lilla dottern.
I morgon blir det ett träningspass och lite stretchgympa.

God fortsättning på er där ute.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...