Redan??!!

Det går fort samtidigt som jag har en känsla av att sitta fast i sirap.
Fastcementerad i omständigheter.
Det måste få ta sin tid...- det är min senaste "favorit" på topplistan över meningslösa tröstslogans.

Insåg idag när räkningarna trillade in att det gått en månad till.
Jag betalade dem ju bara.... häromdagen???... nån vecka sen ungefär... eller så..

Dagarna och veckorna flyter lite ihop.
"trampar vatten" och håller näsan över vattenytan i min lilla pool av smärta, träning, ont, träffar på Remont, nya tider, träning och regelbundna försöka att behålla lite sunt förnuft i alltihop.

Det är onsdag idag...
Skulle varit iväg på min veckodate på Remont igår men kroppen sa IFRÅN!!!
Har inte sovit så bra och till slut blev jag lite less så jag gjorde som ungdomarna..
JAG DYGNADE!
Gav helt sonika upp försöken att sooova, viiiila, slaaaappna av.
Tog till humöret och tänkte:
-NÄÄHÄ!!! ska det vara på DET viset så... Då kan jag OCKSÅ vara vrång!
Så.. jag stod upp och stickade...
Jag tog fram lilla mp3:n och "polerade" parkettgolvet blankt och fint när jag hasade runt i mina ullstrumpor.
Tittade på ALLA program som fanns.. och joo.. man kan titta på tv hela natten..

Och joodå.. det fungerade.
På morgonen kände jag mig som en koalabjörn som satt i mig en hel skogsdunge med Eucalyptus.
Hann inte mer än skicka lilla fröken till skolan så dröp jag ikull i soffan, dormade av och sov innan jag landat ordentligt på soffkudden.
Vaknade efter 4,5 timme och insåg att större delen av min kroppsvätska hade läckt ut på soffkudden.
Jag hade inte sovit på prinsessvis direkt.. mer som överförfriskad sjöman tror jag..

Försökte desperat kompensera vätskeförlusten med litervis med vatten, kaffe, saft.....Resorb... men nää... migränen kom som på beställning.
Men det hann åtminstone bli kväll :D. Så då blev det en tidig kväll men några timmar till där.

Summa summarum är att nu är jag på noll..
Har tagit igen lite sömn och känner mig lite mer i balans.
Nu känns det inte som om jag ska börja gråta och världen ska gå under när jag ser att dammsugaren behöver rastas.

Börjar idag med att dammsuga lite och stoppa i en maskin tvätt.
I morgon blir det damma lite och kanske dammsuga resten. Vill inte riskera att ta i för mycket för i morgon ska vi iväg och simma jag och dottern.
Och går allt som jag vill nu så ska jag ta itu med lite "hälsa på" i helgen.
Har inte varit iväg och hälsat på på lääänge nu, känns det som.

Traskar på i mitt spår och hoppas på att tåget är inställt när jag kommer till nästa tunnel.






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

TACK 💞

Det är inte lätt....

Det här med telefoner...